Educació podria posar en marxa el nou model d'adjudicació de substitucions a partir del març

El sindicat també reclama una convocatòria d'oferta d'ocupació pública del 100% i l'ajornament de l'aplicació de la LOMQE

La Mesa Sectorial d'Educació, reunida avui dematí.
Ara Balears
09/02/2015
3 min

PalmaLa Conselleria d'Educació s’ha decidit a presentar un nou model d’adjudicació de substitucions per començar a partir del març, segons ha assegurat avui a l'STEI-i. El sindicat majoritari del sector ha remarcat que aquesta fita s'ha aconseguit "després de mesos de reclamacions i després dels esforços del sindicat per millorar la transparència del procés de substitucions amb la programació del filtre d’interins".

El nou model, que inclouria part de les propostes del sindicat, consta d’un procés ordinari, telemàtic, i un procés extraordinari, via telefònica, per a l’adjudicació de les places sobrevingudes.

El procés ordinari és de participació voluntària i serà setmanal, d’acord amb l’ordre de la llista. El procés extraordinari serà, com era fins ara, telefònic i inclourà les places que no s’hagin pogut adjudicar en el procés ordinari. Aquest procés extraordinari es farà per ordre estricte de la posició de la llista d’interinitats.

L’STEI ha hagut de recordar que, a més de les publicació prèvia de les places, s’ha de publicar l’adjudicació efectuada, ja que no s’havia recollit a l’esborrany.

Aquesta adjudicació respectarà l’ordre de prelació de cossos que regulava la convocatòria del mes de juliol. L’STEI ha recordat que ja va proposar un sistema que permetia als aspirants elegir les places en l’ordre que volien i no ordenades per cossos. A més, el sindicat ha proposat retornar a la conformació d’una borsa d’interins per fer substitucions durant tot l’any, amb un nomenament per a tot el curs escolar.

Com a conclusions, el director general s’ha compromès a convocar una mesa tècnica dia 17 de febrer per acabar de perfilar la proposta i posar les màximes garanties d’igualtat i transparència (per exemple, la publicació de l’hora exacta en què els equips directius fan la petició de la substitució).

Durant la reunió, l'STEI-i ha reclamat "la convocatòria dels comitès de vaga per a la negociació, com també per a l’aprovació de les actes de cada una de les reunions del primer trimestre del curs passat". Per això, la Direcció General d'Educació s’ha compromès a convocar els comitès de vaga per aprovar les actes pendents.

Català

Sobre l'esborrany del projecte de decret que regula el coneixement de llengua catalana al professorat de l’ensenyament, l’STEI-i ha recordat que, prèviament al lliurament al Consell Escolar de les Illes Balears (CEIB), "el text hauria d’haver passat per la mesa sectorial, ja que afecta directament les condicions laborals del professorat".

La Conselleria ha recollit la proposta d’afegir com a titulacions la de graduat en Educació Infantil i de Primària del pla de 2013, ja que fins ara només preveia el pla de 2009.

Oferta pública d’ocupació

Amb relació a aquesta qüestió, la Conselleria ha informat que s'ha d’elaborar una relació de llocs de treball en l’àmbit de l’ensenyament públic per poder fer una oferta d’ocupació.

La taxa de reposició que permet la normativa estatal és només del 50%. L’STEI-i reclama que sigui, com a mínim, del 100%, per garantir la no-reducció de llocs de treball. Amb aquesta limitació, l’oferta seria d’unes 80-85 places.

LOMQE

A precs i preguntes, l’STEI, que demana la derogació de la LOMQE, ha proposat a la Conselleria que atengui la demanda d’ajornament de l’aplicació dels currículums LOMQE a Secundària "per no generar caos organitzatiu als centres, com ja ha succeït en el cas de la modificació curricular a Primària". La Conselleria només s’ha compromès al fet que hi hagi un procés d’informació i que passi per mesa sectorial tot allò que afecti les condicions laborals.

stats