Educació rectifica i també “analitzarà” les condicions dels docents en la propera reunió amb els sindicats

La primera convocatòria que havien rebut els agents socials només preveia que Riera els "presentàs" els pressuposts

Els sindicats s'aixecaren durant de la darrera reunió de la Mesa Sectorial. ISAAC BUJ
M. Pinya
05/11/2014
2 min

PalmaLa Conselleria d'Educació ha decidit, després d'una primera convocatòria en què només hi havia un únic punt referit a la "presentació del projecte de llei de pressuposts generals de la CAIB per a 2015", canviar la convocatòria que havia fet aquest divendres als sindicats de l'ensenyament públic. CCOO havia criticat durament aquest fet i fins i tot havia arribat a plantejar la possibilitat de no acudir-hi.

Aquest dilluns els sindicats (STEI, ANPE, UGT i CCOO) han rebut una nova convocatòria de la Mesa Sectorial per al proper 13 de novembre que inclou un nou punt: "Anàlisi de les condicions de treball del personal dels centres públics d'ensenyament no universitari curs 2014-15".

El canvi tampoc no ha estat rebut amb eufòria. "És una vergonya que rectifiquin a cop de nota de premsa", diu Toni Baos. Considera que la Conselleria d'Educació "necessita fer-se la foto per justificar la seva inoperància per resoldre el conflicte educatiu" i apunta que Riera no vol negociar perquè encara és l'hora que els enviïn les seves propostes "per poder presentar esmenes abans de la convocatòria" i perquè encara no tenen les actes de les darreres reunions de la Mesa Sectorial que s'han duit a terme amb la nova consellera, "ni tan sols les de la consellera Camps".

Tant l'STEI com CCOO han reivindicat reiteradament que una negociació real implicaria convocar els comitès de vaga, "i si s'arriba a un acord, ratificar-lo després a la Mesa Sectorial", ha afegit aquest dimarts Toni Baos.

Durant la darrera reunió de la Mesa Sectorial d'Educació, els sindicats decidiren aixecar-se després que la consellera d'Educació no va poder mantenir alguns oferiments fets en sessions anteriors, com 250 professors més per a Secundària.

stats