TRANSPORT

Cinc línies de busos públics connectaran l'aeroport de Palma amb les principals zones turístiques

El servei es posarà en marxa al maig i hi haurà sortides cada 60 o 90 minuts

L'aeroport de Son Sant Joan podria passar a dir-se "Ramon Llull"
Montse Terrasa
10/01/2017
2 min

PalmaBusos de transport públic connectaran l'aeroport de Palma amb les principals zones turístiques de Mallorca a partir del proper mes de maig i durant tota la temporada alta. El Govern ha definit cinc línies que podrien assumir un 10% dels passatgers que arriben a Son Sant Joan.

El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, ha avançat aquest dimarts una part del pla de transport per carretera dels propers 15 anys, que inclou les línies de transport públic a Cala d'Or i Portopetro; una altra a Cala Millor, s'Illot i Cala Bona i una tercera a la platja d'Alcúdia, la Platja de Muro i Can Picafort. Dues més uniran l'aeroport amb Santa Ponça i Magaluf.

Cinc línies de busos públics connectaran l'aeroport de Palma amb les principals zones turístiques

Pons ha explicat que la xarxa de transport s'ha adaptar als nous temps i que les connexions amb transport públic entre l'aeroport i les principals zones turístiques era "un punt dèbil" dins l'actual organització.

Horaris regulars

Encara queden per definir els horaris, que seran fixos, però la intenció dels responsables de Mobilitat és que hi hagi un bus cada hora o cada 90 minuts a cada una de les zones turístiques. També s'ha de pactar el preu, que es mourà en un marge de tarifes de transport públic i admetrà les targetes TIB, segons ha confirmat Jaume Mateu, director general de Transports.

"Avui, hi ha un segment de gent que ens visita que no sol utilitzar el transport privat i demana transport públic", hi ha afegit el conseller. En aquests moments, només un 6% dels viatgers que arriben a l'aeroport empra les línies de l'EMT i normalment ho fa per traslladar-se a Palma i agafar un altre bus a l'estació Intermodal.

Una vegada que estiguin en marxa les cinc línies noves, des del Govern s'estima que el nombre d'usuaris pujarà fins al 10% dels passatgers que arriben a l'aeroport, més d'un milió de persones. "Això afecta el transport discrecional, l'EMT, els taxis... És una oferta més", ha declarat el conseller, qui ha afirmat que el sector turístic ha reaccionat bé al projecte.

Els taxistes

En demanar-li sobre l'opinió dels taxistes, Pons ha respost que no els "emociona" la proposta. "Encara que generi tensions, no perdem l'objectiu que això millora Mallorca", hi ha afegit.

El conseller s'ha mostrat convençut que aquestes noves línies de transport llevaran pressió a les carreteres de Mallorca durant l'estiu i que també repercutirà en un millor servei per als residents.

Aquesta proposta es presentarà dijous que ve en el Consell Balear de Transport, però ja s'ha parlat amb les actuals empreses concessionàries del transport per carretera, que seran les que assumiran els nous serveis.

Les empreses que cobreixen les línies entre Palma i els pobles hauran d'ampliar i cobrir les zones turístiques des de l'aeroport. Aquestes concessionàries assumiran el cost d'afegir els nous busos, amb capacitat per a unes 60 persones i per a les maletes. "És per millorar i paga la pena fer aquest treball", ha comentat Marc Pons.

stats