EXPEDIENTS I RECLAMACIONS

Consum va recaptar 637.794 euros en sancions i va gestionar prop de 15.000 consultes l'any 2015

La majoria de reclamacions corresponen als sectors de la telefonia i internet, el transport aeri, electrodomèstics i venda de vehicles

El sector de la venda de vehicles va rebre 210 reclamacions.
Ara Balears
22/03/2016
2 min

PalmaLa Direcció General de Consum va gestionar durant l'any 2015 un total de 14.887 consultes a través del Servei d'Atenció al Consumidor que tenen a l'abast els usuaris de les Illes i va recaptar més de 630.000 euros en sancions.

El servei també va rebre 6.300 reclamacions. La majoria d'aquestes corresponen als sectors de la telefonia, internet i TDT; el del transport aeri, i el de la venda i reparació d'electrodomèstics. A més, la venda de vehicles de segona mà va duplicar el total de reclamacions d'un any a l'altre.

Aquestes reclamacions acabaren amb un acord, traslladades a altres organismes competents o traslladats a la junta arbitral.

Quant a l'activitat sancionadora, l'any 2015 va acabar amb un total de 297 expedients sancionadors, un 30,3% més que l'any anterior. D'aquests expedients, es va recaptar un import per les sancions derivades de 637.794 euros. El sector més sancionat durant l'any 2015 és el de les telecomunicacions, seguit del de vehicles, que inclou tant la compravenda i el lloguer com la reparació. També les botigues multipreu van rebre sancions en relació amb la venda de juguetes i altres productes insegurs o que no complien les normes l'etiquetatge i ús. La sanció més elevada fou la d'una botiga xinesa d'aquestes característiques que va haver de pagar 76.900 euros.

Alguns d'aquests expedients es va obrir gràcies a les inspeccions de consum que va dur a terme durant tot l'any passat. La Direcció General de Consum va efectuar 3.007 inspeccions, gràcies a les quals es van retirar 64.944 unitats de productes insegurs i es van posar 180 mesures cautelars.

Educació, formació i informació

Un altre dels àmbits de treball de la Direcció General de Consum és l'educació, la formació i la informació. Per això, han creat el concurs escolar Consumòpolis, dedicat a la formació dels infants i adolescents en el consum responsable.

En aquesta línia, la Direcció General també va organitzar cursos de formació, tallers i xerrades informatives.

Durant el 2015 es va actualitzar la informació del web i s'hi van afegir procediments administratius, guies de consum i notícies sobre consum, entre d'altres. Així mateix, durant el 2015 es van començar a fer notificacions telemàtiques als consumidors; concretament, 1.305 expedients es van notificar d'aquesta manera.

stats