La denegació de la llicència de les Fontanelles incrementa l'interès de les marques pel nou Carrefour
El centre del Coll d'en Rabassa es dirà Fan Mallorca Shopping i ja té el 74% de l'espai comercial llogat a franquícies i botigues
PalmaLa directora de Desenvolupament i promoció immobiliària de Carrefour Property España, Dolores Bañón, ha confirmat aquest dimarts migdia que la seva empresa, que construeix l'ampliació del Carrefour del Coll d'en Rabassa, va notar un major interès per part de les empreses que munten botigues en format de franquícies per instal·lar-s'hi, coincidint més o menys amb la denegació de la llicència autonòmica per al projecte de les Fontanelles.
A final de 2014, el conseller Joaquín García va denegar la llicència de les Fontanelles en aplicació de la Llei de comerç, i l'empresa va acudir a la Comissió nacional de la competència i els mercats, qui va dur el tema a l'Audiència Nacional.
A dia d'avui, segons dades de l'empresa promotora del projecte, el 74% dels 66.000 metres quadrats de nova superfície comercial, d'oci i restauració ja està llogat per diferents firmes, entre les quals hi ha les multinacionals Primark, H&M, Media Markt, Cortefiel i C&A.
L'empresa també ha confirmat aquest dimarts que el nou centre comercial de Carrefour, que es fa com a ampliació de l'existent al Coll d'en Rabassa sota la denominació de Fan Mallorca Shopping, amb un logotip en forma de molí de vent, obrirà les portes el proper mes de juny amb una previsió de generació de feina directa d'uns 1.500 llocs de treball.
Una inversió de 190 milions
Dolores Bañón ha calculat en uns 190 milions d'euros la inversió global del projecte, que es farà amb l'hegemonia comercial de la zona una vegada que les Fontanelles, que es troba a molt poca distància del Coll d'en Rabassa, ha quedat sense llicència i pendent de resolució judicial i, per tant, pràcticament fora de combat per competir amb la iniciativa de Carrefour, que obrirà a principis de la propera temporada turística.
La companyia calcula que en les diferents fases de les obres s'haurà donat feina a 2.400 persones i que un cop que funcioni generarà 2.000 llocs de treball indirectes.
"La construcció avança segons el previst, amb totes les llicències i requeriments legals complerts i l'aspiració de ser exemple en matèria de construcció sostenible", ha subratllat l'entitat promotora, que calcula que el nou centre comercial rebrà uns 12 milions de visites l'any .
Carrefour fa més de tres dècades que és a Mallorca i considera que el nou projecte és un resum de totes les lliçons apreses aquí i arreu del món, que incorporen una adaptació a la nova situació econòmica: “els canvis en el consum, la dinàmica de la venda al detall i molts elements nous”, asseguren des de l'empresa. De fet, Fan Mallorca és considerat per la companyia com el centre més modern i innovador de tots els que té ara mateix oberts.