Els alumnes de les Balears suspenen en matemàtiques
La Conselleria d'Educació presenta els resultats acadèmics del curs 2015/16. S'hi detecta una millora significativa, però encara queda molt camí per recórrer
PalmaMatemàtiques és l'assignatura pendent dels alumnes balears. Així ho reflecteix l'estudi sobre els resultats acadèmics realitzat per l'IAQSE, que ha presentat aquest dijous la Conselleria d'Educació. En concret, a Primària aproven el 86,9% d'alumnes, pel 90% assolit en àrees lingüístiques. Pel que fa als resultats en centres públics i privats, no hi ha gaires diferències. A Batxillerat, els percentatges d'aprovats en matemàtiques també és més baix que en altres matèries.
Un dels altres problemes que està present en el sistema educatiu és l'alta taxa de repetició. El director general d'Ordenació, Planificació i Centres, Antoni Morante, ha assegurat que "s'han d'adoptar mesures necessàries quan es manifesten les dificultats" de l'alumnat. En aquesta direcció, Morante ha apuntat que "si la repetició no va acompanyada d'un pla específic, l'alumne torna a fracassar". El 12,2% de l'alumnat que promociona a Secundària ha repetit algun cop a Primària.
La repetició fa que la taxa d'idoneïtat no sigui l'adient. Per exemple, a 2n d'ESO, s'observa que l'alumnat amb més de 14 anys que ja ha repetit algun curs i promociona amb matèries suspeses supera el nombre d'alumnes que ho fa a l'edat teòrica. L'informe també recull que els percentatges de promoció i titulació dels centres privats són superiors en tots els nivells, entre 6 i 7 punts. El director de l'IAQSE, Pere Moyà, ha apuntat que "possiblement" està causat pels alts percentatges d'alumnats amb necessitats educatives específiques, com per exemple els estrangers en el cas dels centres públics. De fet, des del Govern s'està treballant per poder-ne fer una distribució equitativa.
Per resoldre aquestes problemàtiques, Educació creu indispensable complementar, primer, l'estudi amb les avaluacions externes. A partir de les anàlisis que es duguin a terme, la intenció és implantar les més de 100 mesures que preveu el Pla d'èxit educatiu creat aquest 2016. En el cas de la millora de les matemàtiques, s'està treballant en projectes experimentals d'innovació educativa.