Les autopistes d'Eivissa, a l'Audiència Nacional
MÉS, el PSIB i Podem remeten les conclusions de la comissió d'investigació al jutjat d'instrucció que investiga el cas Lezo
PalmaL'Audiència Nacional ja disposa del dictamen de les conclusions de la comissió d'investigació sobre les autopistes d'Eivissa. Ho ha assenyalat aquest dimecres el portaveu parlamentari de MÉS per Mallorca, David Abril, qui ha indicat que el milenar de folis de documentació ha estat remès pels grups de la majoria parlamentària perquè el PP, que va titllar les conclusions d'"esbiaixades", va evitar que ho fes el Parlament, com correspondria.
Abril ha explicat que els populars “i concretament el diputat Miquel Jerez varen posar obstacles fins al darrer moment, al·ludint al reglament per argumentar que no era obligació de la Mesa remetre la documentació a l’Audiència Nacional; per això ho hem fet els grups de la majoria”. Atesa aquesta interpretació del reglament, el Parlament va remetre, fa quinze dies, la documentació només a la Fiscalia General de l'Estat.
Dossier: Autopistes d'Eivissa, una hipoteca a l'ombra
La informació ha estat remesa al Jutjat Central d’Instrucció núm. 6 de l'Audiència Nacional, que instrueix l’anomenat cas Lezo, en què s'investiguen fets que responen, segons Abril, a un 'modus operandi' que també s'aprecia en el cas de les autopistes eivissenques. En aquest sentit, Abril ha destacat la compareixença del responsable a Balears de Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), qui va descriure davant la comissió d’investigació el mètode pel qual es pagaven factures en concepte de comunicació i publicitat amb els contractes de gran obra pública durant la segona legislatura de Jaume Matas, involucrant-hi també la llavors consellera d’Obres Públiques i actual diputada del PP, Mabel Cabrer.
També s’hi ha inclòs el document notarial presentat per MÉS per Mallorca que acredita que l’equip d’enginyers lligat a la Universitat Politècnica de Madrid, que també havia participat en el disseny de les "autopistes de peatge" recentment destacades a Madrid, rebia feines i finançament de les empreses concessionàries mentre l’Administració autonòmica li encarregava informes sobre els presumptes sobrecostos de les autopistes, que haurien induït la justícia a emetre sentències errònies.
El darrer document inclòs a l’escrit és l’auditoria realitzada el 2010 per la firma Gerens Hill, que assenyala entre altres la nul·litat de ple dret de la principal adjudicació (l’autopista Eivissa-Sant Antoni), així com el fet que s’hi destinàs el 2% de les adjudicacions a despeses de comunicació i publicitat, com també s’ha comprovat als casos Lezo i Púnica sobre finançament irregular del PP a Madrid.
“Esperam que la justícia no miri cap a un altre costat davant fets tan greus com els constatats a la comissió d’investigació”, ha assenyalat Abril.