El petit comerç de Mallorca no incrementa els seus beneficis en plena temporada alta
El baròmetre de juliol de Pimeco reflecteix que només 1 de cada 10 establiments millora resultats respecte del 2016
PalmaEl darrer baròmetre elaborat per Pimeco posa de manifest que el 60% dels comerciants han empitjorat les seves vendes al juliol respecte del mateix mes de fa un any.
Aquest baròmetre mensual mesura l'activitat comercial dels comerços unilocalitzats destinats a la venda de confecció, calçat i complements del vestir a Mallorca.
A aquestes dades, s'hi ha d'afegir que un altre 30% simplement ha igualat les seves vendes a pesar que la situació econòmica general i el mercat laboral ha millorat de manera sostenible els darrers mesos.
La situació és encara més complicada a la Part Forana, on la xifra de comerços que presenten resultats negatius arriba al 64% per un 56% a Palma, segons Pimeco.
Respecte del mes de juny passat, els comerciants de Mallorca opinen que durant el juliol les vendes "s'han comportat una mica millor". Així, un 42% dels enquestats considera que les vendes han estat millors i el 38% troba que han estat iguals que el mes anterior. El 20% dels comerciants afirma que han estat pitjors
La valoració global de l'activitat comercial (venda realitzada / afluència de clients) del mes de juliol en el conjunt de Mallorca és d'un 6,2 i experimenta un escàs increment d'una dècima respecte de juny. Això sí, se situa 5 dècimes per sobre de la mitjana dels darrers 12 mesos (5,7) però alhora 4 dècimes per sota de l'índex fa un any.
El president de Pimeco, Bernat Coll, ha assenyalat que “és evident que les expectatives que el petit comerç tenia posades en aquestes rebaixes i en la present temporada turística no s'estan complint. Segons Coll, “la situació és preocupant fins a a les zones turístiques, però també als pobles de la Part Forana, i reflecteix la necessitat de realitzar algun tipus d'actuació per promocionar el petit comerç i els seus valors”.
En aquest sentit, Coll opina que “ara estam recollint els fruits de ser permissius amb l'obertura de grans centres comercials que estan perjudicant el petit comerç que és el que dona vida i cohesió als pobles i ciutats”.