29-S: L’ESCLAT EDUCATIU
Balears29/09/2017

El comitè d’experts treballa per definir el nou model lingüístic en català

M.g.
i M.g.

PalmaLes primeres recomanacions del comitè d’experts que treballa per definir el nou model lingüístic escolar varen arribar el juliol passat, una vegada acabat el primer curs que ha aplicat el Decret de llengües. L’afirmació més clara és que “perquè els alumnes acabin l’ensenyament obligatori amb una bona competència comunicativa en català i en castellà, és necessari, tal com demostra l’experiència de molts de centres, que el català tingui una presència en el currículum molt superior a la que hi pugui tenir el castellà”.

És a dir, es rebutja que la presència per hores de català, castellà i anglès sigui idèntica. Ara bé, una de les conclusions a què s’arriba és la de reforçar que es puguin impartir matèries no lingüístiques en una llengua estrangera.

Cargando
No hay anuncios

En tot cas, el català ha de ser la llengua vehicular, sense abandonar “l’autonomia pedagògica” de cada centre. Sempre respectant el Decret de mínims, cada centre hauria de tenir la capacitat de decidir i aplicar el seu model lingüístic propi d’acord amb les condicions de l’entorn”.

Pel que fa a la funció dels docents, el document assenyala que els professors de les dues llengües oficials han de treballar de manera “integradora” per tal d’aconseguir objectius lingüístics paral·lels. Per als alumnes nouvinguts, es reclama un “pla d’actuació dissenyat específicament” amb els recursos que siguin necessaris.