La comunitat educativa denuncia la falta de tècnics auxiliars per a alumnes amb discapacitat

Les federacions de pares i mares, la Plataforma per a la inclusió, les associacions de directors, sindicats i l'Assemblea de Docents reivindiquen la tasca dels ATE

L'entitat destaca per ser un centre amb una atenció molt personalitzada / Escola Moragas
Martí Gelabert
22/05/2016
2 min

PalmaAlumnes amb discapacitat de les Illes no poden rebre atenció específica. Aquesta és la denúncia que diverses organitzacions del món educatiu han realitzat per criticar la falta d'Auxiliars Tècnics Educatius (ATE), que s'encarreguen d'atendre'ls.

En un comunicat, les organitzacions expliquen que aquest personal és contractat per la Conselleria de Funció Pública i no per la Conselleria d'Educació. El fet que tinguin un règim laboral ordinari amb un calendari i horari molt específics "causa problemes que afecten l'atenció dels infants a càrrec seu i a l'organització del centre". La suma de la complexitat del procés de substitució -que s'allarga entre 12 i 15 dies- ha incrementat, denuncien, el nombre d'infants que han quedat sense suport d'un dia per l'altre.

Algunes d'aquestes situacions s'han registrat al mes de maig, per la qual cosa els infants queden desatesos, gairebé, fins a final de curs. Així, almenys, ho denuncia la comunitat educativa, que titlla la situació "d'inacceptable". Les organitzacions exigeixen a les dues conselleries implicades que es revisi el sistema de substitucions, també que es replantegi el règim laboral dels ATE per adequar-lo a la realitat escolar i que es garanteixi la formació específica d'aquests tècnics perquè l'atenció als infants i joves sigui la més adequada.

En un sondeig realitzat a 11 centres educatius s'han trobat diversos casos com la poca precisió legal establerta a l'hora del menjador, on els infants poden quedar sense atenció; centres amb molts infants i pocs ATE;o el desconeixement dels substituts, que no han treballat mai amb infants amb una discapacitat.

El document el signen:

FAPA Mallorca, FAPMA Menorca, FAPA Eivissa, FAPA Formentera, COAPA Balears, Plataforma per a la inclusió, Adipma (Associació de directors/ores d’Infantil i Primària), Adesma (Associació de directors d’ESO de Mallorca), Associació de directors de Secundària d’Eivissa, CEESIB (Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de les Illes Balears), el Sindicat d'Estudiants de l'IES Sa Colomina (Eivissa), Coordinadora de Professorat Preocupat (Eivissa), Sindicat UOB, Plataforma MenorcaEdu 21 i Assemblea de ocents.

Comunicat conjunts
stats