Balears21/06/2017

El 64% dels projectes que patrocina l'ATB són esdeveniments esportius

S'hi han invertit 938.000 euros i el Govern n'hi destinarà 300.000 més entre l'octubre i el desembre

Carmen Buades
i Carmen Buades

PalmaGairebé dos terços dels projectes que ha finançat l'Agència de Turisme de les Balears (ATB) durant els cinc primers mesos de l'any han estat esdeveniments esportius. La cultura, en què s'inclouen projectes com el Mallorca Live Festival i el Festival de Teresetes, ha estat el segon sector amb més patrocinis, ja que el 29% de les iniciatives finançades s'emmarquen en el context cultural.

En total, s'hi han invertit 938.293 euros i el conseller de Turisme, Biel Barceló, ha anunciat aquest dimecres que en les properes setmanes s'obrirà una nova convocatòria per patrocinar activitats entre l'octubre i el desembre valorada en 300.000 euros més. "Hem deixat de fer promoció turística per promocionar creació de producte turístic", ha assegurat Barceló.

Cargando
No hay anuncios

L'objectiu de la convocatòria de patrocini era, segons Pere Muñoz, gerent de l'ATB, generar "oferta atractiva" per tal de "moure turistes de l'estiu cap a l'hivern". S'han finançat 42 projectes, tres dels quals van ser presentats per organismes públics com ajuntaments, però Muñoz assegura que a final d'abril ja s'havia exhaurit la partida, que en un principi estava pensada per cobrir també els darrers mesos de l'any.

Les activitats organitzades al maig, juny, juliol i agost queden excloses del patrocini i el gerent de l'ATB ha insistit en la idea que enguany s'hagi optat per escollir els projectes patrocinats a través d'una convocatòria pública perquè hi hagués concurrència. "Hem obert el ventall de possibilitats a gent que està creant producte turístic", ha explicat Muñoz, en el que consideren un acte de transparència, ja que els estatuts de l'agència permeten fer-ne la selecció a dit.