TURISME

Un directiu de Melià confirma que “la inversió d'un hotel al Carib es recupera als 5 anys”

Juan Ignacio Pardo, vicepresident executiu de l'àrea legal de la companyia, ha dit en unes jornades a la UIB que l'empresa ha apostat per més gestió i menys propietat els darrers anys

Melià Cuba
Jaume Perelló
12/05/2016
2 min

Palma5 anys. Aquest és el temps que tarda una empresa espanyola com Melià Hotels a recuperar la inversió realitzada en un hotel al Carib, segons ha confirmat aquest dijous a la UIB un important executiu de la cadena. Juan Ignacio Pardo, vicepresident executiu de l'àrea legal de l'empresa Melià Hotels International, ho ha dit durant una conferència d'experts organitzada per les facultats de Dret i Turisme. “El temps que es pot necessitar per al retorn d'una inversió hotelera al Carib se situa en 5 anys, mentre que a Europa depèn molt de cada cas, però es pot arribar a donar la circumstància que no es recuperi la inversió”, ha dit Pardo.

Els baixos costos en general i els laborals en particular de la majoria de països del Carib fan que a dia d'avui les despeses d'explotació d'aquesta zona siguin infinitament més atractives per als inversors hotelers que altres destinacions, i per aquest motiu, 30 anys després de la primera arribada de les empreses espanyoles a la zona, encara s'estigui apostant per obrir noves places.

Juan Ignacio Pardo també ha explicat al públic, principalment estudiants de Turisme, com la companyia ha reconduït la seva estratègia pel que fa al percentatge de propietat dels hotels des de 2008, moment en què “l'empresa va assumir que es tenia massa càrrega en totxo, en propietat, i es va decidir reduir i combinar amb altres fórmules com la gestió”.

En aquest sentit, el representant de Melià ha recordat que només en una zona com Magaluf “tenim fins a 8 fórmules, que van des de la propietat completa fins a altres de combinades, com cessió en explotació o participació amb d'altres socis”.

Bernat Vicens, director general de Fergus Hotels i un altre dels especialistes que ha participat en la sessió, ha dit que “precisament la cessió en explotació és una de les fórmules més atractives, perquè tens molt menys risc. El que passa és que una empresa petita com la nostra no té la marca que té Melià, i el propietari l'has de conquerir més oferint-li més contraprestació”. Vicens també ha assegurat que a dia d'avui, “en moment de vaques grosses, es demanen quantitats astronòmiques per part dels propietaris que et volen llogar o cedir l'hotel en explotació. Dels 1.000 euros per habitació i temporada fa uns anys a Canàries, ara estam en els 14.000. Veurem si es poden complir aquestes condicions en els contractes de llarga durada, com 10 anys”, ha dit.

La sessió organitzada per la UIB i coordinada pel professor Juan Franch Fluxà ha analitzat la contractació turística i hi han assistit, a més del directiu de Melià i el de Fergus Hotels, José Janer, assessor turístic, advocat i soci d'SmartLegal, i Mark Worthington, propietari de l'hotel Can Mostatxins.

stats