RESULTATS ACADÈMICS
Balears09/02/2017

Educació avaluarà les competències bàsiques de més de 10.000 alumnes de segon d'ESO

Els estudiants majors de 14 anys i amb assignatures suspeses que promocionen a tercer superen els joves que avancen adequadament en aquest nivell

Montse Terrasa
i Montse Terrasa

PalmaEducació avaluarà més de 10.000 alumnes de segon d'ESO per saber-ne el nivell en les seves competències bàsiques. En aquest curs, el nombre de repetidors amb matèries suspeses que promocionen a tercer supera el dels alumnes que avancen adequadament.

L'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE) ha previst fer aquesta prova diagnòstica entre el 9 i el 12 de maig a tots els alumnes de segon d'ESO de tots els centres educatius. S'avaluaran les seves competències en matemàtiques, castellà, català i anglès.

Cargando
No hay anuncios

Segons ha explicat el conseller Martí March, aquesta etapa és clau per possibilitar millores de resultats a finals de l'ESO.

Centres de referència i projectes pilot

Aquesta prova diagnòstica tindrà com a referència un grup de 50 centres, per poder fer comparatives.

Cargando
No hay anuncios

A part d'això, aquest curs es començarà un pilotatge de 35 centres que han introduït mesures innovadores per millorar les competències en matemàtiques i un altre projecte farà el seguiment dels avanços en expressió oral dels alumnes de 35 centres més, segons ha informat Pere Moyà, director de l'IAQSE, ja que aquesta competència és un altre dèficit del sistema.

Antoni Morante, director general de Planificació, Ordenació i Centres, ha anunciat que en anys alterns també es faran proves d'avaluació als alumnes de Primària.

Cargando
No hay anuncios

March ha incidit que s'ha de recuperar el debat pedagògic i que les avaluacions externes com aquesta de l'IAQSE són necessàries per poder prendre mesures i millorar.

El conseller ha afirmat que la repetició de curs no sempre és la millor alternativa. Segons l'informe PISA 2015 sobre les Balears, un 40,4% de l'alumnat de 15 anys ha repetit alguna vegada, una xifra "excessiva", i això es correlaciona amb el nivell de resultats, pitjors a mesura que l'alumne té més repeticions.