Inspecció s'ha reunit amb tots els directors de centre per cercar l'èxit educatiu
S'han repassat les darreres dades acadèmiques per a la millora de l'aprenentatge i de la innovació
PalmaEl Departament d'Inspecció Educativa ja ha finalitzat la ronda de reunions amb els equips directius de tots els centres de Balears. L'objectiu del Govern és obrir un debat pedagògic per cercar l'èxit educatiu. De fet, aquestes reunions s'emmarquen dins el text del document 'Cap a l'èxit educatiu', que la Conselleria d'Educació presentà el primer trimestre del curs.
El rendiment acadèmic i la modernització de l'organització pedagògica són els punts clau que s'han tractat des de finals de 2016 en les reunions, i que han conclòs aquesta darrera setmana. S'han cercat estratègies que possibilitin el seguiment de les innovacions i s'ha fet una reflexió compartida sobre les pràctiques educatives que afavoreixen uns resultats millors.
A cada convocatòria s'ha fet un repàs de les dades dels resultats dels darrers curs, amb especial incidència en les taxes d'idoneïtat, el fracàs escolar, l'abandonament dels estudis i els resultats de les proves PISA. En aquesta exposició sobre els resultats acadèmics a les Illes Balears es reflecteix una millora percentual, any rere any, dels resultats de totes les assignatures a l’Educació Primària, en què l’assignatura de matemàtiques és la que presenta major dificultat.
Les dades també mostren que el resultat acadèmic de les dues llengües oficials és similar al final de l’etapa obligatòria. També s’ha tractat l’efectivitat de l’alt índex de repeticions, que tenen per conseqüència la manca d’idoneïtat. S’ha analitzat, igualment, la importància d’incidir en la coordinació entre Educació Primària i Educació Secundària amb la finalitat que millori el resultat acadèmic en es primers cursos de Secundària.
Els centres i la Conselleria, a través de la Inspecció Educativa, han establert línies d’acció per a cada cas. Ara, es preveu que cada inspector, juntament amb l’equip directiu i el professorat, faci un seguiment de la incidència de les mesures adoptades tant organitzatives com curriculars i metodològiques que afavoreixen l’obtenció de bons resultats acadèmics. La idea és que els inspectors acompanyin i assessorin els centres en aquest procés d’actualització i de millora del procés educatiu.