RADAR EMPRESARIAL

La intel·ligència artificial aplicada al turisme serà protagonista a Artà

Durant la jornada, els ponents compartiran amb els assistents les darreres tendències en màrqueting digital, big data, eCommerce, l’internet de les coses o les professions de futur associades al negoci turístic

Antelo és el director d’una jornada que ja tingué lloc a Artà el 2014.
Ara Balears
21/10/2016
2 min

El proper divendres, 28 d’octubre, l’Auditori d’Artà acollirà la quarta edició del Gate to the Future (la segona realitzada al poble després de la del 2014), un esdeveniment centrat a promoure l’economia digital i les noves formes d’emprenedoria. És un escenari de ponències i debats sobre les possibilitats que les darreres tendències digitals ofereixen a la indústria turística. I és que el turístic és un dels sectors capdavanters en la implantació de l’ eCommerce a l’Estat, ja que el 2015 els viatges representaren el 60% del total del comerç en línia.

Durant la jornada, els ponents compartiran amb els assistents les darreres tendències en màrqueting digital, big data, eCommerce, l’internet de les coses o les professions de futur associades al negoci turístic.

En l’edició d’enguany, però, la gran protagonista serà la tecnologia cognitiva, més popularment coneguda com a intel·ligència artificial. “El que es pretén amb la tecnologia cognitiva és optimitzar l’experiència dels turistes. En funció dels gustos i interessos de l’usuari, aquestes aplicacions crearan recomanacions personalitzades a cada turista”, explica Jorge Antelo, director del Gate to the Future. Així, la intervenció de la directora de Tecnologia i Innovació Digital d’IBM Espanya, Elisa Martín, serà una de les ponències estrella. Martín parlarà dels beneficis que pot generar la computació cognitiva a la indústria turística. Aquests sistemes permetran com mai la interacció del turista amb l’empresa o la mateixa destinació turística, una opció que pot permetre que el visitant visqui una experiència molt “més personal i intensa”.

La jornada inclourà, entre d’altres, la intervenció del creador de Made in Mobile i president emèrit de la Mobile Marketing Association, Sixto Arias, qui parlarà de les noves estratègies d’innovació i com aplicar-les, i de Leire González, representant de l’empresa TripAdvisor. González parlarà de la nova plataforma de vendes de l’empresa, la qual es coneix com a Instant Booking.

Per la seva banda, el director general del grup de comunicació NeoOgilvy, Javier Oliete, se centrarà en una qüestió fonamental per a qualsevol empresa: com trobar clients en l’oceà digital.

En aquest sentit, s’ha de destacar la implicació tant de les empreses com de les institucions. En primer lloc, l’aposta de l’Ajuntament d’Artà -que torna a patrocinar l’esdeveniment- per potenciar l’actualització dels seus serveis turístics i mantenir-se a l’avantguarda. A més, entre els ponents hi haurà representants institucionals. Hi prendran part el director general de Desenvolupament Tecnològic, Benjamí Villoslada, i Pere Fuster, director de la Fundació Bit. Així mateix, hi participarà l’Europe Direct Mallorca, organisme de la Comissió Europea que té per objectiu el mercat únic digital.

Des de l’organització i l’Ajuntament s’espera igualar l’èxit d’assistència de l’edició de 2014, quan prop de 400 participants creuaren la porta del futur.

stats