L’aeroport d’Eivissa s’enfronta a l’amenaça de vaga indefinida de neteja

Als 40 treballadors de l’empresa mallorquina KLE els falten quatre nòmines per cobrar i s’han plantat: el proper 16 de maig comencen una aturada indefinida

Una imatge de l'aeroport sense servei de neteja
Armando Tur
08/05/2017
2 min

EivissaLa situació no pot ser més dramàtica per als 40 treballadors que KLE té a l’aeroport d’Eivissa. El personal encarregat de la neteja fa vaga, i per un bon motiu, ja que se'ls deuen tres nòmines mensuals i una d'extra, i aquest 2017 només han cobrat correctament el mes de febrer. “No hem tingut ni Nadal”, explica la portaveu dels treballadors, Marilina Costa.

Aquest dilluns ha estat el segon cop que els treballadors de l’empresa s’han concentrat davant de l’aeroport i han deixat de fer la seva feina. El primer pic va ser el 28 d’abril i la intenció era repetir aquesta aturada cada mes, però l’actitud de l’empresa els ha fet apostar per mesures més dràstiques, com la vaga indefinida que, si no se soluciona abans el conflicte, s’iniciarà el 16 de maig a la terminal eivissenca.

“No s’han volgut seure amb nosaltres en cap moment”, assegura Costa, qui diu que la negociació de serveis mínims, que no s’ha produït, n'ha estat l’enèsim exemple. “Fernando Fernández –el delegat d’UGT a Eivissa– va telefonar a una propietària de l’empresa a Palma per demanar per què no havien participat en el comitè de vaga, i directament va penjar. No volen parlar d’això”, conclou Costa.

Justament per aquesta manca de negociació, el comitè d’empresa assegura que “no hi haurà cap tipus de serveis mínims”, ja que “s’haurien d’haver negociat un mes abans i no s’ha produït cap contacte”. Costa, a més, ha fet una crida a altres companys seus que treballen en aquesta empresa però que ho fan en altres administracions a fi que segueixin el mateix camí. “A l’aeroport som 40, però a tota l’illa calculam que pot haver-hi uns 100 treballadors”, ha conclòs.

Els sindicats apunten que els comptes de KLE estan “congelats” i que l’empresa mallorquina ja només presta servei a administracions públiques perquè no té capacitat d’oferir qualitat al servei privat. Asseguren que el problema de liquiditat que pateix l’empresa es deu a una “mala gestió”, i diuen que, malgrat ser conscients que la direcció de l’aeroport pressiona perquè se solucioni com abans millor, “a Madrid els aturen els peus”.

stats