L'EMT supera els 40 milions de passatgers el 2016
La renovació de la flota d'autobusos s'iniciarà enguany
PalmaL'Ajuntament de Palma ha celebrat aquest dilluns les xifres que presenta el balanç anual de l'EMT del 2016. En concret, l'empresa municipal ha guanyat 1,3 milions de passatgers en només un any. Amb aquest increment d'usuaris, s'ha aconseguit superar la barrera dels 40 milions en tot l'any passat. Les xifres són de rècord, des del 2011 no se superaven.
El turisme ha afectat notablement aquest increment, tot i que l'augment més significatiu ha estat per part d'usuaris amb targeta ciutadana: 774.253 més, un 56% del total. Els passatgers sense targeta ciutadana han augmentat en 610.632 (un 44%). Els mesos que hi ha hagut més pujada respecte al 2015 han estat febrer, abril i agost. Això sí, de maig a setembre s'han continuat transportant la majoria d'usuaris. Per exemple, al juliol es va arribar a superar els 3.750.000 passatgers, mentre que al gener foren un milió menys. Les línies que més han augmentat els usuaris han estat la 3 (Pont d'Inca - Illetes), la 23 (Palma - s'Arenal - Cala Blava) i la 15 (Platja de Palma - Plaça de la Reina).
Nova flota de busos
"Si s'hi inverteixen recursos, els resultats són més que visibles", ha destacat el regidor de Mobilitat, Joan Ferrer. En aquest sentit, ha recalcat la importància de tenir "intenció política de fer bé les coses" i ha valorat el mig milió d'euros més que per a aquest 2017 disposa l'EMT dels pressupostos. No es pretén fer un canvi "radical", ha apuntat Ferrer, perquè els recursos encara no són els desitjats. Ara bé, sí que s'iniciarà la renovació de la flota de busos. Molts dels que es mantenen a l'actualitat són altament contaminants i produeixen una major despesa econòmica. La meitat té més de 15 anys. S'està treballant perquè al primer semestre de l'any es realitzi la licitació i al segon semestre arribin els primers autobusos.
La previsió de Cort és incorporar-ne 30 de manera anual i d'aquí a tres o quatre anys poder tenir els busos més obsolets renovats. "La renovació de la flota no hauria de ser només un assumpte del nostre govern", ha advertit, això sí, Ferrer. "No seria tan àmplia si s'hagués treballat anteriorment", hi ha afegit. L'objectiu és que els busos es moguin gràcies a energies renovables, tot i que s'està estudiant quina manera és la millor i la més econòmica. Sembla que es descarten els elèctrics, mentre que veuen amb bons ulls els híbrids o els que es mouen amb gas natural.
Actualment a la flota de l'EMT hi ha 178 busos. El 2016 han realitzat 46.711 quilòmetres més que el 2015. A més, els serveis no coberts s'han reduït en un 54,25%. D'aquesta manera, dels 340 serveis que surten diàriament de mitjana, només un no s'ha efectuat al dia. Pel que fa als autobusos nocturns, la intenció de Cort és millorar-ne el servei. Tot i això, és un treball que queda més llunyà per falta de recursos. Enguany els aturats disposaran de descomptes addicionals, també, a la targeta ciutadana. També s'està treballant per la integració amb la xarxa TIB.