L'ensaïmada i els licors compensen la caiguda de vendes dels vins balears

Els productes illencs amb distintiu tanquen el 2015 amb unes vendes per valor de 75 milions d'euros, xifra similar a la de 2014

Una exhibició de coure ensaïmades a la darrera edició de Fitur.
Jaume Vinyas
08/05/2016
1 min

PalmaEl producte balear va a l'alça. Les marques reconegudes amb Denominació d'Origen Protegida (DOP) o Indicació Geogràfica Protegida (IGP) van facturar 73,9 milions d'euros l'any 2015, xifra que suposà una lleugera millora del 3,22% respecte de 2014. Les begudes espirituoses són el producte que obté els millors resultats en un any en què les marques de vi van punxar. Les dues DOP (Binissalem i Pla de Llevant) van facturar un 4,67% menys que l'any anterior. La resta de marques distintives van tancar l'any amb un augment modest que van poder contrarestar les fortes caigudes de Vi de la Terra Illes Balears (-35,49%) i Serra de Tramuntana (-11,59%).

Pel que fa als productes alimentaris, destaca l'increment d'un 23% en les vendes d'Ensaïmada de Mallorca. La sobrassada també tanca un bon any, després de pujar un 9,1% el volum de comercialització. L'augment més espectacular, no obstant això, el protagonitza la DO Oliva de Mallorca, amb una remuntada del 411%. Amb tot, val a dir que és el producte que tenia menys presència, quant a volum de comercialització, al mercat. La tomàtiga de ramellet també tanca l'any amb xifres molt positives, amb un augment del 15%.

Les DO de formatge maonès i l'Oli de Mallorca tanquen el 2015 amb resultats similars respecte de 2014. El producte en millor forma és el de les begudes espirituoses, tot i l'enfonsament del licor de Palo, que cau un 20%. Amb tot, la resta de marques protagonitzen increments notables al llarg de l'any i és especialment remarcable el cas de les Herbes Eivissenques, que van augmentar el volum de comercialització un 17,3%.

stats