202 llars a la ciutat d’Eivissa han hagut de rebre ajuda el 2016
A la darrera reunió de la Mesa social contra la pobresa energètica es constatà que a l’illa 56 famílies havien patit un tall al subministrament per impagament
EivissaUn total de 202 famílies van necessitar ajuda per fer front a les despeses d’aigua, llum o gas el 2016 al municipi de Vila, el més poblat d’Eivissa. La quantia que devien assolia els 28.907 euros i l’han assumida els Serveis Socials de l’Ajuntament.
Per saber-ne més: Dossier sobre pobresa energètica
Des del Consistori apunten a la importància del conveni que es va signar el 2015 amb Endesa, que, segons fonts municipals, “facilita que hi hagi una comunicació directa”. Així, en el moment en què una persona recorre als serveis socials amb una ordre de tall d’electricitat, els tècnics de Benestar Social poden posar-se en contacte amb l’empresa, la qual “suspèn immediatament aquesta tramitació”.
“Des que es posà en marxa el conveni, hi ha una comunicació molt fluida que ha millorat la manera de gestionar els procediments”, diuen els tècnics, que recorden que abans, “quan arribava l’usuari als Serveis Socials, els tècnics havien de tramitar un procediment d’urgència”, una eina més lenta i burocràtica.
Malgrat que des de l’Ajuntament tenen comptabilitzats aquests 202 casos, les mateixes fonts reconeixen que la pobresa energètica podria assolir més gent, ja que el nombre de correus per sol·licitar la suspensió dels procediments “no s’indexa”, perquè a través d’aquest canal “es gestionen dubtes i preguntes d’usuaris dels Serveis Socials respecte a aquest tema”, i l’Ajuntament només comptabilitza el nombre de prestacions que s’han tramitat.
A la darrera reunió de la Mesa social contra la pobresa energètica es constatà que a l’illa 56 famílies havien patit un tall al subministrament per impagament.