Balears29/11/2013

La lluita continua a més de 100 centres

Cent dues escoles i instituts de Mallorca i onze de les Pitiüses obren les seves portes a la comunitat educativa per "dir prou"

M. Pinya/j. Sitges/m. Bonnín
i M. Pinya/j. Sitges/m. Bonnín

Palma/manacor/ Inca.Semblava que ja no quedaven forces per cridar fort contra la política educativa del Govern balear i del ministre Wert, que ahir aprovà la nova llei d'educació en la més absoluta solitud, però les associacions de pares i mares de més d'un centenar de centres i la plataforma Crida tornaren a mostrar múscul.

Vint-i-set centres educatius de Palma se sumaren a la iniciativa obrint les portes del centre amb un objectiu fonamental: utilitzar la paraula per enraonar, debatre, reflexionar sobre el sistema educatiu i el panorama que es viu actualment, amb una de les crisis en el sector més importants, però també amb la florida d'un moviment de lluita per una educació de qualitat.

Cargando
No hay anuncios

L'obertura de centres ahir al vespre també va servir a molts pobles per reflexionar sobre el conflicte educatiu, estès a escala estatal, arran de la LOMQE.

Raiguer i Pla

Cargando
No hay anuncios

A Inca, devers 70 persones es concentraren a la plaça d'Espanya, davant l'Ajuntament, on llegiren un manifest, i després es dirigiren cap als centres. Mentre que a les escoles ningú no quedà a dormir, sí que ho feren els alumnes de l'IES Berenguer d'Anoia.

A Petra, pares, mares i nins del CEIP Juníper Serra participaren en un taller de pancartes per rebre les padrines que fan la peregrinació per l'educació i que arribaran dia 4 de desembre al poble. Al municipi del Pla se celebrà un berenar i una taula rodona per parlar sobre educació; també hi hagué fòrums de discussió en altres pobles com a Binissalem, Sineu o sa Pobla. En aquest darrer municipi, les Apima de tots els centres es concentraren a l'IES Can Peu Blanc. Al CEIP Rodamilans de Sineu, com en altres, la comunitat educativa va sopar junta.

Cargando
No hay anuncios

En el cas de Binissalem, fou l'IES del poble el que obrí les portes a les famílies dels centres educatius de Binissalem i Consell, adherits a la tancada, a més de les famílies d'Alaró. Hi acudiren unes 90 persones, i enmig d'un ambient lúdic i festiu, amb tallers plàstics i de teatre, es va debatre sobre el model d'educació "que volem per als nostres fills, ben allunyat del que se'ns vol imposar des del PP". Segons les Apima, "s'ha arribat a la conclusió que no són els polítics els qui han de decidir com ha de ser l'educació pública, sinó els experts en la matèria (professors, pedagogs, psicòlegs...)". Per aquest motiu, asseguren, seria important crear "un gran debat per l'educació que reunís les figures més importants del país".

A Montuïri les padrines protagonistes del pelegrinatge en carro "de l'amor i la llibertat" a favor de l'educació foren un dels centres de les activitats a favor de l'educació, que al poble començaren ben prest. Devers les 17h s'homenatjà les padrines a la plaça de l'Ajuntament i després l'escola s'omplí amb tallers nadalencs, una xerrada sobre la creativitat i, per acabar, un gran sopar de germanor va posar el punt final.

Cargando
No hay anuncios

Llevant i Migjorn

A Portocristo, tots els centres educatius del nucli s'aplegaren a l'institut per obrir-lo a favor de l'educació pública. Allà els més petits crearen en un taller de figures dels suposats monstres "TIL" i "LOMQE" i una "vetllada ran del foc de l'educació" va servir per cloure la protesta educativa. Ben a prop, a Manacor, tots els pares, professors i alumnes estaven convocats a l'IES Manacor. Tallers de dansa, concerts i una xerrada de l'exinspector en cap d'Educació Pere Carrió animaren molts joves i docents.

Cargando
No hay anuncios

A Campos, el CEIP Joan Veny i Clar va acollir les activitats que el poble havia organitzat per protestar contra la LOMQE. La construcció d'un monstre que representa la nova llei educativa, una ponència per analitzar-la, una encesa d'espelmes i una xocolatada foren les activitats en les quals participaren més d'un centenar de persones.