Menorca es promocionarà amb estand propi a Fitur
El Consell dóna el vistiplau a la proposta d'Ashome, que, per primera vegada, pretén diferenciar l'illa del conjunt de les Balears
![El president d'ASHOME, Luis Casals.](https://static1.ara.cat/clip/c6d6aa8a-be2e-4a3d-b9fe-df8d47461af5_16-9-aspect-ratio_default_0.jpg)
CiutadellaL'Associació hotelera de Menorca (Ashome) traslladà el dia 29 de setembre al Consell una proposta per tal de reservar, amb vista a la pròxima edició de Fitur, un estand propi per vendre les potencialitats de l'illa. Des del Consell, a través d'un comunicat, asseguren que la proposta va ser valorada "positivament" des d'un primer moment, ja que la iniciativa incloïa tot el sector i no es va plantejar en "termes d'oposició a l'estand de l'ATB".
Una vegada es va tenir constància de la proposta d'Ashome, el Consell la traslladà a Palma perquè el Govern en tingués coneixement i, evidentment, per acabar de rebre el suport necessari per poder tirar endavant la iniciativa.
Així, el Consell es compromet a ajudar en aquesta col·laboració. Cal recordar que la proposta d'Ashome, impulsada pel seu president, Luis Casals, i la gerent de l'entitat, Azucena Giménez, constava de la reserva d'un estand propi de Menorca a Fitur. El cost estimat s'elevaria a uns 40.000 euros. La proposta de l'Associació hotelera de Menorca instava la institució a fer-se càrrec, econòmicament, d'una part de la inversió. Molt probablement, la màxima institució menorquina haurà d'assumir-ne el 50%.
La idea dels hotelers és omplir de contingut l'estand propi, que tindrà una superfície aproximada d'uns 60 metres quadrats. A més a més, Ashome pretén exposar tot tipus de productes que distingeixen Menorca. Per tant, embotits de la terra, ensaïmades i, fins i tot, sabates tindran cabuda en aquest espai. La iniciativa va sorgir l'any passat. La insatisfacció del sector després de l'edició de l'any passat de Fitur va ser el punt de partida.