MÉS admet “malestar” per l'externalització de la publicitat de l'ATB a l'agència d'un condemnat per corrupció

Podem celebra la cancel·lació del contracte, però afirma que hi ha interrogants per resoldre

Els diputats Antoni Reus i David Abril a la sala de premsa del Parlament.
Jaume Vinyas
30/08/2016
2 min

PalmaL'externalització puntual de la publicitat de l'Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB) ha generat “malestar” dins de MÉS per Mallorca, tal com ha reconegut aquest dimarts el diputat Antoni Reus. La decisió la va prendre el director gerent, Pere Muñoz, i va beneficiar, indirectament, segons la Conselleria, l'agència de comunicació de l'exdirector general d'IB3 Antoni Martorell, condemnat per conformitat en la peça 10 del cas Voltor, relativa a diversos delictes de frau a l'administració. L'externalització es va conèixer arran de la polèmica sobre la campanya del Turisme Sostenible. L'acte de presentació ja el va convocar l'agència, si bé la campanya fou adjudicada a una altra empresa.

Amb tot, Reus ha “valorat positivament” que el vicepresident, Biel Barceló, hagi ordenat, finalment, rescindir el contracte, tal com va avançar Diario de Mallorca i, per tant, revertir el que ha titllat de “decisió desafortunada”, argument que ha justificat afirmant que “la persona que s'havia contractat té una història que tots coneixem”. El diputat ha volgut afegir, però, que la decisió l'ha presa Barceló i que, en cap cas, el partit no s'ha vist obligat a demanar-li-ho. També ha volgut matisar que l'externalització era “un fet puntual” motivat per un augment del volum de feina i que, en cap cas, no tenia caràcter permanent.

Podem vol saber-ne més

La portaveu parlamentària de Podem, Laura Camargo, també ha fet referència a la polèmica i ha apuntat que estan “contents” que Barceló hagi frenat el contracte. Amb tot, ha afegit que “continuen existint interrogants” respecte dels motius que van empènyer Muñoz a plantejar-se la contractació i Barceló a acceptar-ho inicialment; i MÉS, partit que ostenta la Conselleria de Transparència, segons ha subratllat, a no qüestionar-ho públicament fins que el contracte no s'ha cancel·lat. “Demanarem per què es va pensar en algú com Martorell”, ha conclòs.

La versió de la Conselleria

Des de la Conselleria de Turisme assenyalen que, en cap cas, Muñoz va contractar directament Martorell, sinó que la decisió la va prendre l'agència de viatges d'El Corte Inglés. Aquesta empresa havia guanyat un concurs per proveir la Conselleria de serveis en destinació. Muñoz els va demanar un servei extra quan va constatar un augment considerable del volum de feina amb relació a la International Golf Travel Market (IGTM) que es disputa enguany a Mallorca. L'agència de viatges va decidir, llavors, contractar els serveis de l'agència de Martorell. Davant “el cert renou” que ha despertat la contractació, Barceló va traslladar a Muñoz que el millor seria comunicar a El Corte Inglés la conveniència d'adjudicar el servei a una altra agència. Aquestes fonts asseguren que desconeixen si l'agència de Martorell rebrà algun tipus de compensació per la rescissió del contracte. “Això és cosa d'El Corte Inglés”, assenyalen. També han volgut remarcar el caràcter “puntual” de l'externalització.

stats