"Si hi ha cost però la venda és en B, com el PP, no es posa"
Nimbus no només era l'agència que va gestionar els principals contractes de publicitat del Palma Arena i de molts altres organismes públics en temps del PP, sinó que també era la seva pròpia agència de publicitat
Palma.Nimbus no només era l'agència que va gestionar els principals contractes de publicitat del Palma Arena i de molts altres organismes públics en temps del PP, sinó que també era la seva pròpia agència de publicitat.
En principi, una circumstància que no hauria de tenir cap relació, sinó fos perquè en la documentació analitzada per l'Agència Tributària es constata que els treballadors de Nimbus fan esforços per "quadrar" les despeses reals de les campanyes electorals amb el que el Partit Popular va enviar al Síndic de Comptes. L'informe de l'Agència Tributària recull expressions com "haurem de copiar factures perquè el seu coincideixi amb el nostre".
A més, un dels altres escrits interns de Nimbus, el llistat de "costos rebuts i no facturats", inclou una expressió prou clara: "Si hi ha cost però la venda va per B, com el PP, no es posa".
Fins i tot s'hi especifica que cal anar molt alerta amb els conceptes que es posen. "Vius amb els conceptes", expliquen.
En el llistat de despeses de la campanya electoral de 2007, en la qual oficialment es varen declarar 124.000 euros per les autonòmiques i 122.000 per les del Consell, s'enumeren una sèrie de costos sota un epígraf prou descriptiu: "Producció B". En aquest llistat, s'hi inclouen fins a 37.170 euros.
El magistrat José Castro disposa ara de tota la documentació analitzada, amb totes les certificacions de l'Agència Tributària respecte dels titulars de les empreses i els comptes que operaren durant aquest període, ara sota investigació.