Manacor."No entenc res que no siguin els números de la pissarra". Aquesta és la frase que no s'aturen de repetir els alumnes de primer d'ESO, que a l'institut de Portocristo estudien l'assignatura de matemàtiques en anglès arran de l'aplicació del TIL. Davant aquesta situació, els pares dels alumnes s'han organitzat i han elaborat una instància que cada família presentarà a la Conselleria d'Educació per demanar "que es permeti al meu fill rebre l'assignatura de matemàtiques de primer d'ESO en català perquè és la llengua que li permetrà un millor rendiment".
En el document que presentaran a la Conselleria d'Educació, els progenitors deixen clar que "volem que els nostres fills aprenguin molt d'anglès i moltes matemàtiques, i crec que si imparteixen l'assignatura de matemàtiques en anglès no aprendran ni matemàtiques ni anglès, perquè ni els nins ni els professors no estan preparats". De fet, els pares i mares pensen "que aquesta situació pot condemnar al fracàs escolar alguns alumnes que fins ara no n'han tingut".
Per això, retreuen a la consellera Joana Maria Camps que "pensam que la nostra opinió s'ha de tenir en compte ja que, com bé diu vostè a la seva carta, l'educació implica també, i sobretot, les famílies i naturalment els alumnes". Segons el parer dels pares, els suposats beneficis del TIL es convertiran en realitat en "un greu perjudici, ja que el meu fill no té el nivell suficient d'anglès per poder cursar l'assignatura de matemàtiques, socials ni naturals i, a més, ens consta que molts dels professors amb el nivell B2 d'anglès tampoc no es veuen capacitats per impartir l'assignatura en aquest idioma".
Així, les mares i els pares d'alumnes de primer d'ESO demanen a la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats que "es deixi en suspens l'aplicació del TIL fins que el professorat i l'alumnat estiguin en condicions per dur-lo a terme amb èxit" i "que es posin els mitjans necessaris perquè els nostres alumnes i professors millorin el nivell de llengua anglesa".