El PP alerta que el Pla de mobilitat de Vila està generant “caos” a la ciutat
Els populars han presentat a la fase d’al·legacions un pla que en redueix el cost un 22% i que projecta un 77% més de places d’aparcament als afores de la ciutat
EivissaEl Partit Popular ha presentat al·legacions al Pla municipal de mobilitat, que ja s’ha començat a implementar i que projecta canviar a sentit únic les principals avingudes de la ciutat. El PP diu que, malgrat que només se n’ha implementat la primera fase, ja es viu una situació de “caos” i que, “ja que l’equip de govern sembla disposat a fer canvis sí o sí, almenys que es facin amb cap”. Així s’ha manifestat la regidora de l’oposició i portaveu del grup municipal popular, Virginia Marí, en roda de premsa, en què ha detallat la seva proposta de pla, que rebaixa un 22% el cost del pla de l’equip de govern i que amplia un 77% el nombre de places d’aparcament, totes als afores de la ciutat.
Un exemple el troben al disseny que han fet els populars de l’aparcament de Cas Dominguets, i pel qual projecten 500 places d’aparcament per a turismes i 130 per a motos. Des de l’oposició diuen que amb el disseny de ciutat dels progressistes “no s’afavoreix el transport públic”, perquè malgrat que les vies en sentit únic “acceleraran el trànsit”, per tal que l’autobús funcioni “hauria de tenir un carril dedicat” que no està previst.
Per això, la seva aposta no és tant la de canviar les principals avingudes, sinó els carrers més estrets, i permetre que, amb un mateix carrer es pugui creuar des de l’avinguda de la Pau (coneguda com a ronda E10) fins al port. Per aquest motiu, aposten per construir una entrada des de la ronda cap al carrer Vicent Serra i Orvay i canviar el sentit d’aquest carrer i de Carles III. “Les avingudes ràpides suposen un greu perill per als vianants que creuen el carrer, s’està posant en perill la ciutadania”, ha apuntat Marí.
Sobre el creuament de vianants de la cruïlla d’Isidor Macabich amb Ignasi Wallis, i que s’ha projectat en diagonal, des del PP assenyalen que “s’ha de llevar perquè tots els experts asseguren que un pas de vianants no pot fer més 12 metres” i diuen que en el projecte dels progressistes en té 20. “Per fer-ho així hauria de tenir alguna mediana enmig, i que sapiguem no n’hi ha cap de prevista”, ha explicat Marí.
Diuen que hi ha més erros d’aquest estil, com “la manca de girs a l’esquerra a l’avinguda Santa Eulària”, i la necessitat, per fer possible la intenció de l’Ajuntament, de canviar el sentit del carrer Diputat Josep Ribas per tal de poder entrar des de l’avinguda cap al barri del Pratet.