TRIBUNALS
Balears11/10/2016

Lemon Factory recorrerà al Suprem la sentència que prohibeix Pep Lemon

L'empresa mallorquina presentarà un dictamen d'un fonòleg de la UIB que certifica que Pep i Pepsi són paraules diferents

Xesc Adrover
i Xesc Adrover

PalmaLemon Factory ha anunciat la seva intenció d'interposar recurs davant el Tribunal Suprem contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears que ha donat la raó a l'Oficina de Patents i Marques en la seva decisió de denegar les marques Pep Lemon, Pep Orange, Pep Cola i Pep Toni. La sentència argumenta que aquests nom comercials són similars a Pepsi i poden confondre els consumidors. En aquesta línia, assenyala que, en llengua catalana, tant Pep com Pepsi es pronuncien amb 'e' oberta.

Carme Verdaguer, fundadora de Lemon Factory, afirma que "estan tractant el consumidor de beneit. No es pot confondre un refresc d'una multinacional amb un altre de natural, elaborat de manera semiartesanal i que té un posicionament en un mercat molt concret". Verdaguer aposta per una convivència pacífica amb Pepsi: "No volem menjar-los el mercat, però tampoc volem que ens el mengin".

Cargando
No hay anuncios

L'advocat de l'empresa mallorquina, Guillem Alcover, lamenta que el Tribunal Superior "no argumenti la seva decisió. El que diu sobre la similitud fonètica no és cert, per tant la sentència no ha entrat en el fons de la discussió, no ha resolt la qüestió"

"Qualsevol catalanoparlant ho sap"

Juntament amb el recurs, Lemon Factory presentarà un dictamen del professor de filologia catalana de la Universitat i expert en fonologia Nicolau Dols, que explicarà les diferències fonètiques entre Pep i Pepsi. "En l'únic que són idèntiques és en la primera lletra, la 'p'", diu el professor, que assegura que "no he sentit mai cap catalanoparlant de Mallorca que pronunciï igual aquestes dues paraules. Qualsevol catalanoparlant sap que l'afirmació del tribunal és falsa".

Cargando
No hay anuncios

En el supòsit que el Suprem tampoc no donàs la raó a l'empresa mallorquina i impedís la comercialització de les seves marques actuals, Carme Verdaguer reconeix que un canvi de nom "seria força costós, hauríem de canviar etiquetes, publicitat. La feina feta aquests darrers tres anys se'n veuria afectada".

La responsable de Lemon Factory afirma que "ens ha sorprès i molestat tan poca consideració per part del tribunal". Verdaguer recorda que a Change.org hi ha una campanya de suport a la beguda mallorquina i assegura que, tot i que té constància que existeix a les xarxes socials, "no hem fomentat mai el boicot a Pepsi".