Surt a informació pública l’avantprojecte de decret d’aprovació del Pla de Gestió Natura 2000 Serra Grossa
Les al·legacions s’han de presentar a la seu de la Direcció General d’Espais Naturals i Biodiversitat
PalmaD’acord amb els articles 36 i 9.2 de la Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental (LECO), es comunica que s’ha publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 8, d'avui 16 de gener de 2018, l’anunci del tràmit d’informació pública del procediment per aprovar el Pla de Gestió Natura 2000 Serra Grossa.
Amb l’avantprojecte d’aquest nou decret es pretén aprovar un instrument de gestió per al lloc protegit de la Xarxa Natura 2000 LIC ES5310034 Serra Grossa.
El Pla de Gestió Natura 2000 Serra Grossa constituirà l’eina de gestió per a aquest espai protegit de la Xarxa Natura 2000. El pla preveu establir uns objectius de conservació i unes mesures apropiades per garantir la conservació en un estat favorable del LIC ES5310034 Serra Grossa. Les mesures establertes en el pla també estan encaminades a evitar, en aquest espai, el deteriorament dels hàbitats naturals i dels hàbitats de les espècies, així com les alteracions que que han motivant la designació d’aquesta àrea com a LIC.
El pla també preveu que l’espai Serra Grossa, protegit amb la figura de LIC, sigui designat zona d’especial conservació (ZEC). Perquè un espai protegit LIC pugui ser designat ZEC cal que prèviament s’aprovi un instrument de gestió d’aquest LIC. L’aprovació del Pla de Gestió Natura 2000 Serra Grossa permetrà que aquest espai de la Xarxa Natura 2000 pugui ser declarat ZEC.
L’avantprojecte se sotmetrà a informació pública durant un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Durant aquest termini s’hi poden presentar les al·legacions que es considerin oportunes.
L’avantprojecte es pot consultar a la Direcció General d’Espais Naturals i Biodiversitat de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, situada al carrer del Gremi dels Corredors, 10, 1, al polígon de Son Rossinyol (Palma), i a la secció de destacats de la pàgina web d’aquesta Conselleria, a l’enllaç http://maap.caib.es.
Les al·legacions s’han de presentar a la seu de la Direcció General d’Espais Naturals i Biodiversitat, ja esmentada, o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s’han d’adreçar a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca (Direcció General d’Espais Naturals i Biodiversitat).
També s’ha habilitat la possibilitat de presentar al·legacions telemàticament mitjançant el Portal de Participació Ciutadana del Govern de les Illes Balears. Les al·legacions presentades mitjançant la pàgina web s’incorporaran a l’expedient d’elaboració normativa sempre que incloguin la identificació de la persona o entitat que les formula.