Els turistes britànics han gastat un 17% més a les Illes entre gener i maig

Balears cerca consolidar el mercat a la World Travel Market davant l’amenaça de creixement d’altres zones de la Mediterrània

Algunes autoritats a l'estand de Balears
Ara Balears
06/11/2017
2 min

LondresCréixer en qualitat i no en quantitat. És l’eslògan que es repeteix una vegada i una altra a l’estand de Balears a la fira World Travel Market de Londres, la més gran d’Europa del sector turístic. Es tracta d'una fira que, a més, serveix d’aparador per a un mercat, el britànic, que representa el 25% dels visitants del nostre arxipèlag segons les dades que ha fet públiques el Govern balear i que ha deixat en els primers cinc mesos de l’any 2017 un 17% més de doblers que els que hi deixaren l’any anterior.

Amb aquestes dades no sorprèn el sentiment d’alegria que compartien la presidenta del Govern, Francina Armengol, i el màxim responsable de Turisme, Biel Barceló. “Les previsions són bones, sobretot a les temporades baixes i mitjanes, que és el que aquí es promociona”, ha explicat la presidenta Armengol. Aquesta sentència ha anat seguida de l’explicació dels productes que cerquen fora de temporada els nostres visitants: “Natura, gastronomia i esports”, tal com ha explicat Biel Barceló.

Ho ha dit fins i tot després d’anunciar als mercats internacionals que l’any vinent l’ecotaxa haurà pujat. “No afectarà, com no va afectar la seva implementació de zero”, ha dit Armengol, qui ha matisat que “és positiu i s’estan recollint doblers que serveixen per pal·liar els efectes de la petjada dels turistes”. A més, Armengol ha recordat que “hi ha molts països i ciutats que treballen en aquesta línia” i que això ha estat “positiu” per consolidar altres zones turístiques.

Pel que fa a la competència que suposen altres zones de la Mediterrània com Xipre, Grècia o Tunísia, Barceló ha assegurat que és “una bona notícia” perquè les condicions polítiques “adverses” no són de bon gust per a ningú, però diu que “no hem de tenir por que ens afectin” i que a Balears es treballa més “en la qualitat que en la quantitat”, motiu pel qual, “tal com va passar amb l’ecotaxa”, això no tindrà “grans efectes”.

A Eivissa tot continuarà igual

Separat de l’estand de Balears es troba el d’Eivissa. Allà el director insular de Turisme, Vicent Torres ‘Benet’, ha explicat que per a la temporada que ve no es preveuen augments de turistes britànics i que les places que oferiran els turoperadors seran gairebé les mateixes que fins ara. Tot i això, el Consell ha presentat un nou producte, Ibiza is Wellness, per intentar guanyar nous visitants entre els britànics.

stats