Turistes i residents, pendents de Vueling
L'estratègica connexió de Menorca amb Barcelona és un camí sense retorn i els retards ja són de dues hores de mitjana
CiutadellaMenorca és la destinació més afectada pels problemes de Vueling a l'aeroport del Prat. Els casos es multipliquen a mesura que avancen els dies. El més habitual són els retards que, en una majoria de casos acumulen entre dues i tres hores d'espera de mitjana. La manca d'informació fiable i el malestar provocat per la companyia augmenten considerablement.
Aquest dilluns, per exemple, en una compareixença a la qual estaven convocats tots els consellers insulars per fer balanç del primer any de mandat, dos d'ells no hi han pogut assistir, Maria Cabrisas i Miquel Company. Però la incidència és evident en tots els àmbits.
Abel i Isabel s'han casat aquest cap de setmana al Mercadal amb més de 80 convidats procedents de Barcelona. Entre diumenge i aquest dilluns han retornat a Barcelona. Tots els convidats, en diversos vols i franges horàries, s'han vist obligats a esperar unes dues hores de mitjana per poder partir cap al Prat. Afortunadament, l'anada a Menorca no va registrar cap cancel·lació i van poder presenciar la cerimònia nupcial.
A més a més, els residents amb viatges planificats estan neguitosos perquè veuen que la solució als retards i cancel·lacions és llunyana.
Laura, la seva parella i una petita han de viatjar del 18 al 24 d'aquest mes a Sevilla en vol directe i la tornada des de Jerez fent escala per Barcelona. Aquesta jove menorquina reconeix que "veiem amb preocupació el tema de Vueling. A la feina tenc companys afectats i em fa la impressó que ens pot passar a nosaltres. Amb una nina de tres anys i mig no fa gràcia veure't en una situació així. Les autoritats haurien de prendre'n nota i les sancions s'han d'endurir. És una vergonya, però el més preocupant és la inacció de determinants dirigents".
La indignació ciutadana ha estat recollida per la plataforma El Transport Aeri Ofega Menorca. Un dels seus membres, Joan Enric Vilardell, recorda que "és Aviació Civil qui ha de regular el caos de Vueling'".
Les patronals socioeconòmiques també han exhibit malestar. La gerent de l'Associació Hotelera de Menorca, Azucena Jiménez, espera que el conflicte "es resolgui com més aviat millor pel bé de tots".
Per part seva, el president de l'Associació de Comerciants de Menorca, Vicente Cajuso, no entén que "una companyia com Vueling sigui incapaç d'oferir solucions". Cajuso tampoc no comprèn "que falti planificació" i considera que "la imatge en l'àmbit turístic és pèssima".