D’altra banda, Toni Deudero ha informat de l’adaptació de 200 marquesines de busos de l’EMT a persones amb mobilitat reduïda. Aquestes estaran distribuïdes per diversos districtes: Centre, Llevant Nord, UIB, Platja i Ponent. La inversió és, en total, de set milions d’euros, dos del Ministeri i cinc de l’Ajuntament.
Cort ja no farà l'eix cívic de Cotlliure per no llevar lloc als cotxes
L'Ajuntament de Palma ha renunciat al programa Mitma 2, de 13 milions d'euros, dels fons europeus amb els quals també havien d'incorporar més busos d'hidrogen
PalmaL'Ajuntament de Palma ja no farà l'eix cívic de Cotlliure, que havia de donar continuïtat al del carrer de Blanquerna. Així ho ha comunicat el regidor de Mobilitat de Cort, Toni Deudero, aquest dimecres en una roda de premsa. Concretament, l'edil ha informat que la seva àrea renuncia al programa Mitma 2 de fons europeus, de 13 milions d'euros, per qüestions de terminis. L'eix cívic del carrer de Cotlliure era un dels projectes que s'havien de pagar amb aquesta partida i Deudero ja ha avançat que el Consistori no preveu sufragar-lo amb doblers de les arques públiques.
Deudero ha argumentat que han renunciat als fons europeus "amb el suport de vuit informes, que recullen deficiències greus o en recomanen la desestimació", els quals tenen a veure amb "les fites del calendari, que ja s'incomplien" quan van arribar al govern municipal aquest juny. "Provoquen la necessitat de tornar els doblers i poder, fins i tot, rebre sancions pels incompliments", ha afegit el regidor.
En el cas de l'eix cívic de Cotlliure, l'equip municipal ha detectat que el projecte suposa la desaparició de més de 700 places de pàrquing", la qual cosa consideren una deficiència. "Apareix la necessitat de resoldre aquest problema amb un projecte per a 700 places d'aparcament, el qual no pot complir amb els terminis establerts", ha indicat Deudero. És a dir, el govern del PP ha considerat que no tenir fet un aparcament de 700 places a temps es pot considerar una deficiència per rebutjar la dotació.
Preguntat sobre la possibilitat de demanar una ampliació dels terminis, Deudero ha assegurat que "no hi havia opció, perquè molts ja s'havien incomplert: des del març ho indicaven". Segons el regidor, "intentar forçar la continuïtat i que arribassin els doblers hauria fet que l'Ajuntament incomplís reiteradament el calendari i hauria provocat un procés sancionador".
La fase 3 del BiciPalma i els busos d'hidrogen
Un altre dels projectes que es preveien executar amb els 13 milions d'euros dels fons europeus és la tercera fase del BiciPalma. En aquest cas, però, Deudero ha explicat que es tirarà endavant "amb recursos propis" i ha xifrat en 750.000 euros el pressupost que havia de rebre aquesta operació.
En canvi, Mobilitat ha decidit no sufragar un altre dels projectes que estava inclòs en el Mitma 2, el dels 12 busos d'hidrogen, "per manca d'espai a les cotxeres", principalment. "No hi havia un pla de renovació de la flota formal", ha assenyalat Deudero com a argument.
Sobre l’anunci del regidor de Mobilitat, la regidora de MÉS per Palma, Neus Truyol, qui va encapçalar el projecte de l’eix cívic l’anterior mandat, ha denunciat que el PP "només fa feina per destruir feina feta i no res per millorar els barris".
En aquest sentit, han considerat que el nou govern municipal "cerqui excuses barroeres per no fer un eix cívic del que ja es tenien els doblers per executar". Truyol ha denunciat que mentre totes les ciutats d'Europa fan projectes per vianants, "aquí el PP hi renuncia, tot i ser un projecte ja finançat". Finalment, l'ex-regidora ha criticat que el PP "no ha vengut a governar per millorar els barris, sinó a renunciar a projectes que havíem deixat enllestits".