Mobilitat de Cort

L'EMT tindrà un nou centre d'operacions a Son Rossinyol de 13 milions d'euros

L'Ajuntament de Palma substituirà, fins al 2030, la flota per autobusos elèctrics

Autobús de la EMT
09/02/2024
2 min

PalmaL'Ajuntament de Palma construirà un centre d'operacions de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) en un local municipal de 30.000 metres quadrats en el polígon de Son Rossinyol. El cost de la infraestructura serà de 13,4 milions d'euros, 5 dels quals els quals els aportarà l'EMT de recursos propis i la resta s'intentarà finançar amb línies de l'Impost de Turisme Sostenible (ITS), fons europeus i pressupost del govern estatal.

La nova infraestructura inclourà una planta baixa amb 108 punts de recàrrega elèctrica, una àrea de servei i manteniment de sistemes d'energia, plaques solars a la coberta, un edifici annex de 4.800 metres quadrats amb gairebé 800 places d'aparcament i espais lliures a la parcel·la.

El projecte porta aparellada la renovació, fins al 2030, de tota la flota d'autobusos, que serà substituïda per vehicles elèctrics, segons ha informat el batle de Palma, Jaime Martínez. L'objectiu, d'entrada, és acabar la legislativa amb 100 autobusos elèctrics, el cost dels quals serà de 76 milions d'euros. "Per al 2026, la meitat de la flota estarà coberta, i completa, el 2030", ha assegurat Martínez. D'aquest centenar, 65 autobusos serien de 18 metres; dos, de 15 metres; 20, de 12 metres; 11, de 10 metres i 2, de 8 metres.

18 mesos d'obres

Actualment, s'està tramitant una modificació urbanística per incorporar la totalitat d'usos de la parcel·la i, en paral·lel, es redactarà el projecte del centre d'operacions, que estarà llest entre setembre i novembre d'enguany. Posteriorment, es licitarà i les obres començaran el primer trimestre de 2025. Tindran una durada de 18 mesos. El batle preveu que el centre de operacions estigui en funcionament a la fi de 2026 o principi de 2027.

D'altra banda, Martínez ha arremès contra l'anterior equip de govern, a qui acusa d'haver configurat una flota d'autobusos "sense planificació, amb un creixement irregular i barrejant diferents motoritzacions: gas, elèctrica, dièsel o d'hidrogen". En aquest sentit, ha qualificat de "disbarat" haver comprat cinc autobusos d'hidrogen que "no poden circular perquè no hi ha energia per a ells perquè no es disposa de la planta de Lloseta". Ha acusat també el Govern central de "voler decidir quin model de mobilitat ha de tenir Palma" i ha instat que financi la flota de l'EMT amb els 185 milions d'"un tramvia que la ciutat no vol".

stats