Cinema
Cultura16/02/2015

10 coses que demostren l'èxit de 'Cinquanta ombres d'en Grey'

La pel·lícula ha aconseguit 138,6 milions d'euros a taquilla a tot el món en un sol cap de setmana. Espanya és un dels països on la recaptació a taquilla és més baixa

Ara / Europa Press
i Ara / Europa Press

BarcelonaDes de l'aparició al mercat del primer llibre d'E.L. James, 'Cinquanta ombres d'en Grey', i les dues seqüeles posteriors, els comentaris sobre la qualitat literària de les novel·les han estat de tots colors. No es poden negar, però, les xifres: se n'han venut més de 100 milions d'exemplars i el primer va ser el número 1 de vendes el 2012 a tot el món. L'adaptació a la gran pantalla del primer llibre també prometia ser un èxit, i així ha estat.

10 curiositats que acrediten l'èxit del film:

1. És l'estrena més taquillera de la història d'una directora, amb més de 138,6 milions d'euros en un sol cap de setmana a tot el món (segons Box Office Mojo). Sam Taylor-Johnson ha fet recaptar als cinemes, només als Estats Units, 71,6 milions d'euros, unes xifres desorbitades que superen les aconseguides per 'Crepuscle', de Catherine Hardwicke, que en un cap de setmana va arribar als 61 milions d'euros. S'ha projectat a 3.646 sales dels EUA.

Cargando
No hay anuncios

2. Estrenar el film per Sant Valentí als cinemes ha estat una de les grans estratègies de màrqueting de la producció. El film ha superat 'Valentine's Day', estrenada l'any 2010 a la mateixa data i que fins ara era al podi del rècord de recaptació amb 49'3 milions d'euros a nivell mundial.

3. Espanya està a la part baixa del rànquing de països més eufòrics. A l'estat, el film ha recaptat 6,9 milions d'euros; però a Mèxic ha arribat als 7,1 milions; a Austràlia a 7,5; a Brasil als 7,8 milions; a Itàlia als 8 milions; a Rússia als 9,2; a Alemanya a 13,3 milions; a França 10,5 milions i –alerta– al Regne Unit ha recaptat 18,5 milions.

Cargando
No hay anuncios

4. El tràiler del film és el més vist del 2014. Amb més de 93 milions de visites, Youtube ha estat testimoni d'un allau de visites des que el passat 24 de juliol s'estrenés al perfil d'Universal d'aquesta xarxa social.

5. Universal també hi ha sortit guanyant: 'Cinquanta ombres d'en Grey' ha estat la segona pel·lícula de la productora nord-americana Universal que ha recaptat més diners, només per sota de 'Fast&Furious 6' (2013), que va aconseguir 140 milions d'euros durant les setmanes projectada als cinemes.

Cargando
No hay anuncios

6. Classificada com a film R -no es permet veure a menors de 17 anys als Estats Units si no van acompanyats d'un adult, pare o tutor-, 'Cinquanta ombres d'en Grey' és la cinquena pel·lícula R que més ha recaptat en un cap de setmana, per davant de 'Matrix Reloaded' (2003), 'Ressaca 2. Ara a Tailàndia!' (2011), 'La Passió de Crist' (2004) i 'El francotirador' (2014). Els actors del film no estan d'acord en què tingui aquesta classificació, ja que no es mostren despullats frontalment, segons declaren al diari USA Today.

7. El mes de febrer sembla ser un més ideal per estrenar un film: '50 ombres d'en Grey' és la segona pel·lícula amb més recaptació en un febrer. Només la supera 'La passió de Crist'.

Cargando
No hay anuncios

8. La gran càrrega sexual de la relació entre Anastasia i Christian i el tracte de submissió entre home i dona ha provocat la prohibició de la seva projecció en països com Kènia i Malàsia segons mitjans com CNN i Variety, i en les cadenes de cinemes nord-americanes AMC, Regal Entertainment i Cinemark, con informa The Independent.

9. Segons experts en les pràctiques denominades BDSM -sigles de les paraules Bondage, Disciplina, Dominació, Submissió i Sadomasoquisme-, el film no representa la realitat d'aquestes pràctiques sexuals, ja que com expliquen al diari The Guardian, en aquest tipus de relacions hi ha més afinitat, les persones implicades parlen més entre ells i hi ha un aspecte de ritual.

Cargando
No hay anuncios

10. L'èxit de la novel·la original d'E.L. James ha provocat que molts dels productes que els dos protagonistes del film utilitzen, es comercialitzin al món real. La novel·la, que ha venut més de 100 milions d'exemplars, ha inspirat tot un mercat d'olis, cremes i joguines sexuals basats en les pràctiques sexuals de la història, segons The New York Times.