Món digital
Cultura28/09/2022

Arrenca el concurs de directes i contingut en línia en català

L'objectiu és potenciar l'ús de la llengua catalana a les xarxes

ARA Balears
i ARA Balears

PalmaL’Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació ha creat un concurs per potenciar l'ús de la llengua catalana en el contingut en línia i els directes a través d'internet. Aquest dimecres s'ha iniciat el procés d'inscripció d'AMIC-Directes, un concurs on els participants poden publicar els seus streams en català i un jurat seleccionarà els guanyadors de les dues categories: actualitat i videojocs.

A través d'una nota de premsa, l'associació ha explicat que, a més de potenciar l'ús del català a la xarxa, cerquen trobar els qui seran els pròxims streamers de parla catalana. Les inscripcions estan obertes per a estudiants de segon cicle d'ESO, Batxillerat i CFGM dels diferents territoris de parla catalana. Des del 27 de setembre de 2022 i fins al 2 de desembre de 2022 els estudiants que hi vulguin participar es poden registrar a través del web www.amicdirectes.cat.

Cargando
No hay anuncios

Els participants al concurs podran gaudir d'ajudes a través de les xarxes socials, tutorials o fins i tot classes magistrals. Els organitzadors han detallat que d'aquesta manera "els joves incorporen la llengua al seu dia a dia i normalitzen l'ús del català en qualsevol situació i registre". Alguns dels mentorns seran Laia Gufolove, streamer en videojocs; Gal·la Martí, influencer de temàtica lifestyle; Norman López, streamer de simracing, gaming i esports, i Elia Perinwinkle, actriu de doblatge i streamer, entre d'altres.

El termini de registre ha començat aquest dimecres i es tancarà el 2 de desembre. A més, el 17 d’octubre comença el termini creatiu en què els alumnes rebran l’acompanyament de creadors de contingut. El 2 de desembre serà la data màxima per publicar el directe a la pàgina web. Més tard, un jurat d'experts valorarà la qualitat i l'originalitat dels continguts i durant la segona quinzena de desembre es comunicarà qui són els finalistes a través de la pàgina web i les xarxes socials del concurs. L'organització del concurs premiarà els millors directes en les dues categories: Actualitat i E-Sports. Els premis de l'edició d'enguany són quanties monetàries amb l'objectiu que els alumnes puguin invertir-les en material escolar o audiovisual.