Arts escèniques
Cultura13/05/2021

Un "xoc de civilitzacions" al Teatre Romea

Cayetana Guillén Cuervo i Ayoub El Hilali protagonitzen l'obra '#PuertasAbiertas'

Laura Cañuela
i Laura Cañuela

BarcelonaDesprés de passar per Madrid, #PuertasAbiertas arriba al Teatre Romea de Barcelona. L'obra, escrita per Emma Riverola i dirigida per Abel Folk, neix a partir d'una reflexió sobre un dels aspectes col·laterals dels atemptats de París de novembre del 2015, la massacre terrorista que va fer 130 morts a França. Davant la magnitud de la tragèdia, el govern francès va declarar l'estat d'emergència. I va ser en aquest context de por i incertesa quan va començar a circular el hashtag #portesouvertes a Twitter: va ser l'etiqueta que van fer servir els ciutadans de París per oferir casa seva a tota la gent que no tenia enlloc on anar, atrapada a la intempèrie de l'estat d'emergència i mentre els terroristes seguien actuant.

#PuertasAbiertas porta l'espectador a una d'aquestes trobades a través del personatge de la Julie, interpretat per l'actriu madrilenya Cayetana Guillén Cuervo, que obre la porta a un noi àrab (l'actor de Cornellà Ayoub El Hilali), de qui no sap absolutament res. Riverola, l'autora del text, ha explicat que "no podia deixar de pensar en aquestes trobades entre desconeguts". "Què passaria si en obrir la porta aparegués la cara de l'amenaça?", pregunta.

Cargando
No hay anuncios

El muntatge posa en qüestió els prejudicis i tòpics a través dels dos personatges. "A l'obra cadascun d'ells es converteix en portaveu de la seva civilització, perquè el terrorisme té un component de xoc de civilitzacions", ha remarcat Folk, que recorda que #PuertasAbiertas "parla de por, d'odi, però també d'esperança i de confiança en l'espècie humana".

"És una obra que té poder de transformació, i pujar a l'escenari sabent que puc contribuir a canviar les coses dona sentit a la meva vida", ha explicat Guillén Cuervo. Per la seva banda, El Hilali ha celebrat poder "transmetre paraules que transformen i canvien", que alimenten els prejudicis del públic per trencar-los.