La bandera de Mallorca, font d'inspiració de la firma francesa 3.Paradis
Els seus dissenys s'han popularitzat arran de la jaqueta que va portar la cantant britànica Dua Lipa
PalmaUn detall a la jaqueta de la cantant britànica d'origen kosovar Dua Lipa va omplir una de les seves darreres publicacions a Instagram de comentaris que es demanaven quina relació tenia amb l'illa de Mallorca o les Balears. La resposta es troba en la firma francesa 3.Paradis, fundada pel dissenyador Emeric Tchatchoua. La peça amb la qual es va deixar veure l'artista a Los Angeles forma part de 'Calaviñas', la darrera col·lecció d'aquesta marca, que du la bandera de Mallorca impresa a diversos dels seus dissenys.
Segons explica el mateix dissenyador, Emeric Tchatchoua, al compte d'Instagram de 3.Paradis, la línia Tardor-Hivern 2019 "conté la bandera de Mallorca com un element de nostàlgia" de la seva pròpia infància, element central de la col·lecció. Tant ell, d'origen francès, com el seu millor amic varen passar aquesta època de la seva vida a Cala Vinyes, motiu pel qual ha volgut "celebrar la dolçor d'aquests records com un homenatge a les Illes Balears", les quals considera "un dels tresors més preciosos del món".
Pel que es pot veure a les seves xarxes socials, a més de la jaqueta popularitzada per Dua Lipa, 3.Paradis preveu el llançament d'un jersei amb el mateix motiu de la bandera mallorquina. Però aquests no són els únics dissenys inspirats en banderes: la dels Estats Units apareix impresa a diverses de les seves creacions, com ara un conjunt de jaqueta i calçons, una gavardina, una caçadora i un càrdigan.
La càrrega política és present en gran part de les seves peces. Un dels seus darrers llançaments ha estat la camiseta 'Paradis World Citizen', amb la qual simula el logotip d'una ONG. A més, el fet que la majoria dels models siguin negres o de trets no occidentals implica, com a mínim, un missatge de discriminació positiva cap als col·lectius menys normatius.
A la seva pàgina web, la firma es defineix com a "disruptiva, chic i poètica". El seu estil es caracteritza per una "utilitat exagerada" i els "collages de siluetes", a través dels quals obre un debat sobre "la relació entre la raça humana i altres ideals des d'una perspectiva única". Arran del desig de combinar "idees i inquietuds intel·lectuals amb art", la firma proposa productes híbrids que uneixen aquestes dues "realitats paradoxals".