Cançons d’amor i odi inauguren les festes de Sant Sebastià

La banda mallorquina Sterlin homenatja el músic canadenc Leonard Cohen davant un auditori encisat

Cançons d’amor i odi inauguren les festes de Sant Sebastià
Marina P. De Cabo
12/01/2018
2 min

PalmaSterlin PLAÇA DE CORT DIVENDRES 12

La inauguració de les festes de Sant Sebastià marca l’inici de la marxa enrera per una prometedora revetla, durant la qual Ciutat lluirà de vermell amb el foc dels tradicionals foguerons com a protagonista i la música com nexe vinculant de la nit del 19 d’aquest mes.

El pregó d’enguany, articulat ahir vespre per l’actriu i directora Catalina Solivellas, es completà amb l’actuació de la banda mallorquina Sterlin, que en aquesta ocasió presentà a Ciutat Llum i negre (Fonart, 2017), el seu darrer treball, una personal reinterpretació del àlbum Songs of Love and Hate (Sony, 1970) de Leonard Cohen.

Homenatge

En pujar a l’escenari de Plaça de Cort, Adela Peraita va fer reviure la figura de la màrtir Joana d’Arc que el músic canadenc reinventà al darrer tall del mític disc, potser el més enigmàtic i simbòlic de tota la seva carrera. L’acompanyaren els altres dos components de la formació, els músics Steve Withers i Paco Torres, encarregats de crear, amb el so de les seves guitarres, l’ambientació adequada per les vuit cançons que conformen l’homenatge.

Es va tractar d’una vetllada a on contrast esdevení sinònim de complementarietat: l’obscuritat es va fer llum, la veu femenina de Peraita -encarregada d’adaptar les lletres, originalment en anglès, al català- desafiaren els greus originals, la mística intangible de l’art es sobreposà a la façana de l’edifici insígnia de la res publica, la llengua oficial de la nostra terra es va aliar amb l’anglesa. Transmutar el dolor en bellesa, l’odi en amor: va ser aquest l’objectiu primordial de Leonard Cohen a l’hora de composar el seu tercer disc, i potser és el de gairebé tots aquells que han estat escollits per desenvolupar el miracle de la creació.

Les cançons d’amor i odi, de llum i foscor, canten al fred, a la desprotecció, a la nostàlgia i a l’oblid, al perdó, a l’extraviament, a la llunyania, a la fe, a l’esperança enmig de la pèrdua, a la vida com arma principal per desafiar la mort. La bellesa, com el foc, purifica aquestes emocions i permet alcançar la salvació. Tancaren el directe tres versions d’altres discos de Cohen: “Chelsea Hotel”, “Teachers” i la inigualable “Dance Me To The End Of Love”.

stats