Moda
Cultura28/03/2022

Hollywood torna a brillar

La primera gala postpandèmica dels Oscars deixa una llista innumerable de 'looks' formidables que van des del glamur més nostàlgic fins a les apostes més actuals

BarcelonaDesprés de la cerimònia amb restriccions de l'any passat, la relaxació de les mesures anticovid d'enguany ha permès oblidar-nos per un moment de la pandèmia. També hi han ajudat les afortunades eleccions de les estrelles de Hollywood, que ens han regalat una catifa vermella plena d'estilisme encertat, una exhibició de moda i glamur que per motius molt variats feia temps que no vèiem. En termes generals, enguany els convidats de la gala han optat o bé pel glamur més tradicional del Hollywood d'or o bé per apostes més actuals. Però en tots dos casos ha prevalgut l'encert.

En el primer gran grup de la vetllada destaca Jessica Chastain, que amb el seu Gucci ha protagonitzat el doble premi de la nit, el que té lloc quan la guardonada amb l'Oscar a la millor actriu guanya també el premi tàcit de la catifa vermella. La pèl-roja més important del Hollywood actual ha triomfat amb els seus lluentons d'origen italià i els seus volants a la part inferior d'un vestit amb què milers de dones de tot el món somien des d'ara mateix. El que hauria sigut una aposta 100% old school ha resultat fresca gràcies a la paleta cromàtica amb què Alessandro Michele el va imaginar.

Zendaya també ha enlluernat a la catifa vermella gràcies a un look realment minimalista signat per Valentino, la seva firma fetitxe. Els lluentons metal·litzats de la faldilla i la brusa blanca casaven a la perfecció. La seva mirada felina i les joies de Bulgari hi posaven el contrapunt necessari. Com ella, també ha fet una aposta potent pels lluentons la sempre impecable Lupita Nyong'o, que des que va aparèixer als Oscars del 2015 amb un Calvin Klein del tot folrat amb perles no ha parat d'impressionar. En aquesta ocasió ha optat per un Prada de serrells i lluentons daurats que, sobre la seva pell negra, resultava espectacular. L'actriu ha compartit to i brillantor amb Amelia Warner, la dona de Jamie Dornan. La músic britànica portava un calculadíssim Giambattista Valli amb dibuixos florals i fons daurat que era delicat i exuberant alhora.

Cargando
No hay anuncios

Igual de brillant, però sense lluentons, ha coincidit amb elles a la catifa vermella l'actriu britànica Olivia Colman, que ha anat més enllà del que ens té acostumats amb un vestit metal·litzat de Dior completament prisat. L'actriu, de 48 anys, ha ofert una versió futurista d'un vestit d'inspiració de la Grècia clàssica que ha resultat altament satisfactori i diferenciat del conjunt de la catifa vermella, sense cap altre outfit similar. Amb encert en les joies, el maquillatge era més clàssic del que s'hauria pogut esperar. Els cabells realment li han jugat una mala passada.

Cargando
No hay anuncios

Com ella, l'actriu Jamie Lee Curtis ha enlluernat sobre la catifa vermella gràcies als espurneigs del seu vestit de malla sobre tela blau marí de Stella McCartney. Amb 63 anys, l'artista torna a demostrar que la maduresa no es contraposa amb els riscos estètics i l'experimentació, cosa en què habitualment cauen moltes de les assistents a aquests esdeveniments tan mediàtics.

Entre les que han optat per un glamur més clàssic destaca Kirsten Dunst, que anava preparada per recollir l'Oscar a millor actriu secundària, cosa que finalment ha fet Ariana DeBose. L'actriu, que mai havia estat nominada als Oscars, ha jugat molt bé les seves cartes amb un Christian Lacroix vintage de color vermell, el vermell més ben elegit i portat de la nit. Amb escassetat de joies i els dits dels peus coberts, ha encarnat l'elegància més refinada de la vetllada.

Cargando
No hay anuncios

Monocromàtica i esculpida com Dunst ha fet acte de presència als Oscars Jada Pinket, que era la primera dama de la nit, perquè totes les apostes indicaven que el seu marit, Will Smith, s'emportaria l'Oscar al millor actor, com finalment ha sigut. Malgrat que malauradament al final ha sigut la dona d'un home que ha agredit el presentador, acció que ha eclipsat el premi, Pinkett ha defensat un vestit complicadíssim que hauria de constar entre els més aplaudits dels últims temps. Signat per Glenn Martens per a Jean Paul Gaultier, el disseny és exuberant però no xaró. En conjunt, el disseny és una obra d'enginyeria tèxtil, i donar-li la rellevància que ella li va donar des dels seus 1,52 metres d'alçada és mèrit exclusiu d'una presència escènica que molt poques persones tenen. Anar rapada li afegeix una dosi extra d'empoderament a un vestit ja per si sol poderós, que fa que el conjunt sigui absolutament rodó. Una de les altres dones imprescindibles de la nit ha sigut la veterana Rita Moreno, que ha convertit en una delícia un vestit bonic, però no especial, de Carolina Herrera gràcies a la seva gràcia personal i, sobretot, a un adorn de cap amb el qual qualsevol altra persona hauria estat ridícula: ella estava formidable.

Entre totes les invitades de blanc, dues van destacar especialment. Una va ser la gran Judi Dench, que va anar a la gala acompanyada pel seu net, i l'altra va ser Caitriona Balfe. Totes dues eren a la gala pels seus papers a la refinada però contundent pel·lícula Belfast. La primera va demostrar que l'elegància no hi entén de cànons estètics i que està per damunt dels dictats de la moda amb una jaqueta fins als peus de Dolce & Gabbana. Una llàstima que l'anés arrossegant: potser a última hora va elegir uns talons més baixos dels previstos. La segona va defensar amb gran dignitat un Louis Vuitton que, pel seu to blanc, hauria pogut acabar en desastre sobre la seva pell tan clara. Les joies i els cabells ho van equilibrar, finalment.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa als esmòquings i vestits de nit masculins, un dels més ben portats de la jornada era el de la copresentadora Wanda Sykes, que duia un Sergio Hudson completament blanc que només amb una actitud com la seva fugia de semblar una disfressa. Entre els nois, ha estat àmpliament aplaudit Timothée Chalamet, que per la seva bellesa poc canònica es pot permetre quasi qualsevol llicència. Anava vestit de Vuitton i perfectament despentinat. Finalment, és meritori l'atreviment i l'encert a parts igual de Kodi Smit McPhee, que amb un vestit de color blau bebè de Bottega Veneta va demostrar que l'elegància no necessàriament ha de ser sòbria.

Cargando
No hay anuncios