Una pel·lícula de Bollywood deixa de projectar-se després de 20 anys en cartell
'El valent de cor s'endurà la núvia' es va estrenar a l'Índia fa 1.009 setmanes, quan aquí arribaven al cinema 'Waterwold' i 'Braveheart'
Nova DelhiUna pel·lícula de Bollywood, coneguda popularment com 'DDLJ', ha deixat d'exhibir-se després del rècord de 1.009 setmanes de projecció, gairebé vint anys, en un cinema de Bombai, a l'oest de l'Índia, segons han informat avui mitjans locals. La pel·lícula va establir l'abril de 2007 un rècord mundial de 600 setmanes seguides d'exhibició.
'Dilwale Dulhania Le Jayenge' ('El valent de cor s'endurà la núvia') es projectava diàriament des de la seva estrena el 1995 al cinema-teatre Maratha Mandir d'aquesta ciutat i fins a la seva última sessió ahir, segons recull el canal de televisió NDTV.
El llargmetratge, estrenat el 19 d'octubre de 1995, s'exhibia en horari de matí a preus populars, però la baixa ocupació de la sala, amb entre 100 i 200 entrades diàries venudes per a un aforament de 1.105, ha portat el propietari del cinema a introduir nous títols en la sessió matinal. Les xifres són estratosfèriques, comparades amb qualsevol cinematografia europea, però és que l'Índia compta oficialment amb una població de 1.250 milions d'habitants. Anualment compren 3.600 milions d'entrades, dada que supera amb escreix la dels Estats Units.
El llargmetratge dirigit per Aditya Chopra i protagonitzat per estrelles del cinema indi, com Shahrukh Khan, Kajol i Amrish Puri, narra una història d'amor amb els continguts típics del gust majoritari del públic indi, com el romanticisme, la comèdia, l'acció, música i ball.
El president dels Estats Units, Barack Obama, va citar un dels diàlegs més populars de la pel·lícula durant la seva visita a Nova Delhi el mes passat i molts dels seus temes musicals segueixen sent les cançons més escoltades de la música de Bollywood, la indústria del cinema amb seu a Bombai.
L'Índia supera Hollywood en nombre de pel·lícules: en produeixen 1.000 a l'any entre Bollywood i la resta de punts neuràlgics del sector cinematogràfic en el gegant asiàtic, el doble que la producció nord-americana.