'Eden', de Mia Hansen-Love, tancarà el D'A
Films de Larry Clark, Greg Araki Ulrich Seidl i Hong Sang-soo formaran també part del Festival de Cinema d'Autor de Barcelona
BarcelonaDesprés del primer avançament del mes de març, el D'A ha confirmat aquest divendres la totalitat del seu programa. Una vella coneguda del Festival de Cinema d'Autor de Barcelona, Mia Hansen-Love, serà l'encarregada de tancar el festival el 3 de maig amb 'Eden', un recorregut emocional per l'escena electrònica francesa dels anys 90 a través de la figura d'un DJ sense estabilitat afectiva. La inauguració, ja anunciada, arribarà el 24 d'abril amb el 'biopic' 'Saint Laurent' dirigit per Bertrand Bonello, protagonista també d'una de les retrospectives del festival. L'altre retrospectiva d'autor, coproduïda amb la Filmoteca, estarà dedicada a Alain Resnais.
Entre els títols confirmats aquest divendres hi ha els nous treballs de cineastes consagrats com el coreà Hong Sang-soo ('Hill of freedom'), l'austríac Ulrich Seidl ('In the basement') i els nord-americans Gregg Araki ('White bird in a blizzard'), David Gordon Green ('Manglehorn') i Larry Clark ('The smell of us').
Els cineastes emergents tindran el seu espai a la secció Talents, que acollirà entre d'altres el film col·lectiu 'Les amigues de l'Àgata' –dirigida per les debutants Laia Alabart, Alba Cros, Laura Rius i Marta Verheyen i premiada al festival Abycine–, la revelació de la Berlinale 'El complejo del dinero' i l'experimental 'Sueñan los androides' d'Ion de Sosa, una versió molt 'sui generis' de 'Blade Runner' filmada en un Benidorm post-apocalíptic.
Al D'A s'estrenaran també algunes de les pel·lícules que han més soroll han fet als festivals durant els últims mesos: 'Crumbs', de Miguel Llansó, una comèdia futurista rodada a Etiòpia que va entusiasmar al darrer Festival de Rotterdam, la comèdia generacional 'Las altas presiones' d'Ángel Santos –premiada al Festival de Sevilla– i 'El camí més llarg per tornar a casa', el descarnat drama del debutant Sergi Pérez.
Desapareix la secció 'Un impulso colectivo' dedicada al cinema espanyol que s'obre pas des del marges de la indústria, però per integrar-se en les altres seccions del festival, la ja esmentada Talents, Transicions –amb films com 'Taller Capuchoc' de Carlo Padial, 'Los exiliados románticos' de Jonás Trueba i l'almodovariana 'La señora Brackets, la niñera, el nieto bastardo y Emma Suarez', de Sergio Candel– i la secció temàtica 'Futurs (im)possibles', on es podrà veure la comèdia de zombies 'Searching for Meritxell' de Burning Percebes.
Entre les novetats del festival destaca el campus D'A per formar joves crítics cinematogràfics en la cobertura d'un festival, les primeres Jornades Professionals sobre Estratègies de Màrqueting de Cinema Independent, col·loquis, tallers i una actuació de La Bien Querida després de la projecció dels videoclips del seu últim disc, realitzats per Juanma Carrillo.