Sector editorial
Cultura06/05/2021

Penguin Random House adquireix La Magrana, Molino i Serres

El gran grup editorial ha firmat un acord amb RBA i ja suma 43 segells editorials

ARA
i ARA

Penguin Random House Grupo Editorial no para de créixer. Fa dos anys comprava La Campana i ara ha firmat un acord amb RBA per adquirir els seus segells editorials de literatura infantil i juvenil, Molino i Serres, i La Magrana, que va ser fundada el 1975 i es va convertir en una referència en llengua catalana. Fundada el 1975 per Francesc Vidal, Jaume Fuster, Jordi Moners i Carles-Jordi Guardiola i Noguera, tots quatre membres del PSAN (Partit Socialista d’Alliberament Nacional), Edicions de la Magrana va néixer amb la voluntat de ser un referent en obres d’història i pensament polític. A partir del 1978, per sobreviure a la crisi, es va renovar amb nous continguts de narrativa juvenil, novel·la, la poesia, biografies... A principis dels anys vuitanta Edicions 62 va comprar el 17% de les accions de La Magrana, i el 2003 va ser adquirida per RBA. Entre els autors publicats a La Magrana hi ha Marta Rojals, Roadl Dahl, Zadie Smith, Philip Roth i Mark Haddon.

Cargando
No hay anuncios

Molino té encara una història més llarga. Va ser fundada el 1933 per Pablo del Molino amb l'objectiu d'oferir literatura accessible al gran públic i el 2004 també va ser adquirida per RBA. Serres va ser fundada el 1995 i sempre ha estat orientada al públic infantil. Entre els llibres publicats per les dues editorials hi ha la versió castellana de Los juegos del hambre, de Suzanne Collins, o Divergente, de Veronica Roth, i altres grans èxits com Diario de Greg, de Jeff Kinney; Diario de Nikki, de Rachel Renée Russell, o Resuelve el misterio. "Amb l'adquisició dels segells Molino, Serres i La Magrana reforcem la nostra aposta per arribar al màxim nombre de lectors possibles, tant en castellà com en català", ha dit Núria Cabutí, consellera delegada del grup editorial Penguin Random House.

El president del Grup RBA, Ricardo Rodrigo, ha explicat que amb aquesta aposta el seu grup es podrà concentrar en altres àrees. "Aquest acord permetrà a RBA concentrar-se en consolidar la seva posició com a principal centre de creació editorial del món (amb més de 70.000 pàgines de nova creació a l'any, en àrees com la divulgació cultural i científica, el benestar personal, salut i entreteniment) i explorar noves vies de comercialització". Segells com RBA-Serie Negra, Gredos, Integral i National Geographic "protagonitzaran la nova etapa del grup", ha afegit Rodrigo, "sense desatendre les àrees de no-ficció i de llibre pràctic, així com un segell que hem creat recentment, Sin Límites, obert a una gran varietat de gèneres i lectors".