A banda de Vibe35, els sis equipaments també treballen per posar en marxa una nova plataforma digital adreçada als centres educatius. Aquesta iniciativa vol facilitar l'accés dels docents a les programacions culturals, agilitzar tràmits i aglutinar materials i recursos d'especialistes perquè el professorat en pugui fer ús. La plataforma tindrà un blog amb articles d'experts i recursos pedagògics i també oferirà itineraris culturals i formacions als docents. En paral·lel al seu llançament també s'oferirà una jornada de formació per al professorat d'escoles i instituts.
Espectacles, concerts i discoteca a menys de 20 euros per a menors de 35 anys
Liceu, TNC, Lliure, Palau de la Música, L'Auditori i Mercat de les Flors llancen un programa conjunt per atraure públic jove
BarcelonaEl Gran Teatre del Liceu, el Teatre Nacional de Catalunya, el Mercat de les Flors, el Teatre Lliure, el Palau de la Música Catalana i L'Auditori s'han unit en una iniciativa insòlita per portar públic jove a les seves sales. Els sis equipaments nacionals han presentat aquest dilluns Vibe35, un programa per a espectadors d'entre 18 i 35 anys que els permetrà comprar entrades a menys de 20 euros. L'entrada els donarà accés a una de les funcions de l'equipament i a un aftershow per després de l'espectacle.
Què ofereix Vibe35?
El programa posa a disposició dels joves funcions especials dels sis equipaments que hi participen. La iniciativa començarà el 21 d'octubre al Mercat de les Flors amb Bate fado, un espectacle-concert de Jonas & Lander que reinterpreta el fado amb ritmes contemporanis. El 22 d'octubre al Teatre Lliure es podrà veure Sun & Sea, una òpera-performance dels lituans Rugilė Barzdžiukaitė, Vaiva Grainytė i Lina Lapelytė que va rebre el Lleó d'Or de la Biennal d'Art de Venècia 2019. El 26 d'octubre el Liceu acollirà dins de Vibe35 una funció d'Il Trovatore de Verdi, amb direcció escènica d'Àlex Ollé, i el 27 d'octubre el TNC oferirà una funció d'Assaig sobre la ceguesa, l'adaptació teatral de l'obra de José Saramago. A L'Auditori s'hi faran dos concerts el 29 d'octubre, un a càrrec de Marina Herlop i l'altre de Pol Batlle i Rita Payès. I al Palau de la Música també hi haurà dues propostes: el concert de Metropolis amb l'organista Juan de la Rubia el 31 d'octubre i Don Giovanni amb l'Orquestra Simfònica del Vallès l'1 de novembre.
Què són els 'aftershows'?
L'entrada de Vibe35 permetrà també accedir a aftershows específics després de cada funció. El Mercat de les Flors acollirà una emissió del podcast Tardeo de Ràdio Primavera Sound i una sessió de DJ amb Unai Muguruza, mentre que el Lliure s'ha aliat amb la Sala Apolo per a una sessió de Sama Yak en col·laboració amb el club Nitsa i Maria Arnal. El Liceu ha establert una col·laboració amb el Sónar per al DJ de després de la funció i també oferirà parades de menjar. El TNC, en col·laboració amb la Sala Razzmatazz, tindrà un aftershow amb Kyne i DJ Krea, mentre que a L'Auditori la festa anirà a càrrec de Lanav. El Palau de la Música col·labora amb el festival Cruïlla per a les sessions de després de les actuacions, que aniran a càrrec de Magalí Datzira i Clara Andrés.
Qui pot accedir a les entrades i quant costen?
Qualsevol persona que tingui entre 18 i 35 anys. Cada entrada té un preu d'entre 10 i 20 euros, en funció de l'equipament. En total, es calcula que hi podran accedir prop de 10.000 joves.
Com es poden comprar?
A partir d'aquest dilluns, les entrades estan a la venda a través de la pàgina web de Vibe35.
Si s'esgoten s'obriran noves funcions?
No està previst. Vibe35 està pensat, ara per ara, com una iniciativa limitada entre el 21 d'octubre i l'1 de novembre amb l'objectiu que el públic jove entri als equipaments i se'ls faci seus.
Quin pressupost té la iniciativa?
Vibe35 té un pressupost de 500.000 euros que provenen d'una partida dels comptes de l'Estat per donar suport a aquest projecte.
Quin és l'objectiu del programa?
Atraure públic jove i fidelitzar-lo. Els equipaments expliquen que la franja de 18 a 35 anys és la que menys els utilitza i volen revertir aquesta tendència. Vibe35 busca fer entrar aquests espectadors a aquestes sales, que seguiran mantenint els seus programes específics de descompte al públic jove.