Música
Cultura26/01/2024

Guillem Gisbert estrena dues cançons més i anuncia el títol del disc

'Balla la masurca!', el primer àlbum del cantant de Manel, es publicarà l'1 de març

BarcelonaGuillem Gisbert administra pas a pas la seva carrera musical al marge dels Manel. Aviat farà un any des que el grup va comunicar que faria "una aturada indefinida", i des d'aleshores el cantant barceloní ha anat alimentant les expectatives. Primer va ser amb l'anunci d'una gira que començarà el 3 de maig a la sala Apolo de Barcelona; després amb la publicació de dues cançons (Les dues torres i Waltzing Matilda), i aquest divendres amb una notícia triple: dues cançons més (Cantiga de Montse i Hauries hagut de venir), el títol del disc (Balla la masurca!) i la data de publicació de l'àlbum (el divendres 1 de març).

Cargando
No hay anuncios

Com ja passava a les dues primeres cançons, a les dues noves Gisbert compta amb diferents productors. El Extintor, el tàndem de producció format per Marcel Bagés i David Soler, embolcalla Cantiga de Montse amb sintetitzadors misteriosos que enyoren la melancolia de la banda sonora de la pel·lícula Drive. La sonoritat acompanya un enigma sobre "la joventut que va acabar com un crim sense resoldre", "l'última carícia que no va saber ser la darrera" i una sinagoga de Barcelona. El videoclip corresponent, una animació realitzada amb la tècnica de la rotoscòpia, l'ha dirigit Lluís Sellarés, el director del curtmetratge L’home llop.

A Hauries hagut de venir mana l'autotune, un recurs que els Manel ja havien fet servir al disc Per la bona gent. De fet, el productor dels dos últims discos del grup, el nord-americà Jake Aron, és el responsable d'aquesta cançó que també inclou so de cordes orquestrals a la manera de Scott Walker al principi i un filtre de veu desesperada al final. Hauries hagut de venir, amb ànima doble, de trap trist i de cançó d'autor, remena en la lletra el concepte de vergonya.

Cargando
No hay anuncios

Pel que al títol del disc, Balla la masurca!, de moment no hi ha cap pista sobre per què Guillem Gisbert ha triat aquesta dansa polonesa de ritme ternari... i referències literàries.