Els hereus de Joan Miró renuncien als drets d'autor del logotip de la marca 'España'

El logotip que Joan Miró va dissenyar per a Turespaña / ARA
Ara
27/11/2015
1 min

BarcelonaUna de les últimes obres de Joan Miró va ser el disseny del logotip de Turespaña. No va voler cobrar la feina a canvi que l'Estat ajudés a les seves fundacions. L'Estat el va correspondre –forma part del patronat de les tres fundacions, la de Barcelona, la de Mallorca i la recent del Mas Miró– i ara els hereus de Joan Miró han anunciat que renuncien de nou als ingressos dels drets d'autor que haurien de rebre per aquesta obra segons la llei de la propietat intel·lectual a canvi que l'Estat contribueixi a "assolir l'estabilitat patrimonial de les tres fundacions".

Els detalls de l'operació es faran públics dijous durant un acte que se celebrarà a la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca. Els actuals successors de Joan Miró són els seus néts Joan i Teo i les seves besnétes Lola i Lucía, que han impulsat la Fundació Mas Miró a Mont-roig del Camp.

El logotip de Turespaña reprodueix en el sol que l'artista havia dissenyat per al Mundial de futbol del 1982 i la paraula "España".

stats