Cultura08/02/2021

L'impacte econòmic de les Trobades Camus és de 690.000 euros, segons la FFTM

En xifren l'audiència potencial en 226 milions de persones

Iván Martín
i Iván Martín

MaóL'impacte econòmic en promoció de la darrera edició de les Trobades Literàries i Premis Mediterranis Albert Camus s'eleva a 690.000 euros, segons un estudi encarregat per la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) a l'empresa Audir Media. Una altra dada que revela l'estudi d'audiència i de valoració en termes econòmics és que l'audiència potencial de l'esdeveniment fou de 226 milions de persones.

A més, el 96,46% dels 690.000 euros d'impacte econòmic correspon a la repercussió exterior, mentre que el 3,54% restant fa referència a l'impacte procedent de Menorca. A aquestes xifres cal sumar-hi el retorn per la inversió en publicitat realitzada pels organitzadors en tanques publicitàries, cartelleria i anuncis en premsa i ràdio. Així, la directora de les Trobades Literàries, Sandra Maunac, considera que el retorn "justifica plenament" la inversió duita a terme per part dels socis institucionals.

Cargando
No hay anuncios

Maunac creu que estan complint els objectius i recorda que en paral·lel al certamen es projecta la imatge de Menorca: "Les Trobades se centren a projectar l'illa com a destinació per al debat crític amb rellevància internacional. Fer-ho de la mà d'Albert Camus és una oportunitat que Menorca ha de continuar aprofitant". D'altra banda, Maunac exigeix a les institucions invertir en cultura: "Les xifres posen de manifest la importància estratègica d'invertir en cultura, que normalment pateix les retallades pressupostàries quan hi ha una crisi, i creim que és un error". I afegeix: "Apostar decididament per la cultura genera ingressos directes i indirectes que beneficien totes les empreses i els ciutadans de l'illa".