L'impacte econòmic de les Trobades Camus és de 690.000 euros, segons la FFTM
En xifren l'audiència potencial en 226 milions de persones
MaóL'impacte econòmic en promoció de la darrera edició de les Trobades Literàries i Premis Mediterranis Albert Camus s'eleva a 690.000 euros, segons un estudi encarregat per la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) a l'empresa Audir Media. Una altra dada que revela l'estudi d'audiència i de valoració en termes econòmics és que l'audiència potencial de l'esdeveniment fou de 226 milions de persones.
A més, el 96,46% dels 690.000 euros d'impacte econòmic correspon a la repercussió exterior, mentre que el 3,54% restant fa referència a l'impacte procedent de Menorca. A aquestes xifres cal sumar-hi el retorn per la inversió en publicitat realitzada pels organitzadors en tanques publicitàries, cartelleria i anuncis en premsa i ràdio. Així, la directora de les Trobades Literàries, Sandra Maunac, considera que el retorn "justifica plenament" la inversió duita a terme per part dels socis institucionals.
Maunac creu que estan complint els objectius i recorda que en paral·lel al certamen es projecta la imatge de Menorca: "Les Trobades se centren a projectar l'illa com a destinació per al debat crític amb rellevància internacional. Fer-ho de la mà d'Albert Camus és una oportunitat que Menorca ha de continuar aprofitant". D'altra banda, Maunac exigeix a les institucions invertir en cultura: "Les xifres posen de manifest la importància estratègica d'invertir en cultura, que normalment pateix les retallades pressupostàries quan hi ha una crisi, i creim que és un error". I afegeix: "Apostar decididament per la cultura genera ingressos directes i indirectes que beneficien totes les empreses i els ciutadans de l'illa".