Lolita i Rosario Flores estan "bocabadades" amb la "resurrecció" de la seva mare
Les filles de la Faraona van aprovar l'anunci amb tecnologia 'deepfake' que ha tornat a posar d'actualitat l'artista
Barcelona"Bocabadades", asseguren que es van quedar Lolita i Rosario Flores amb la campanya publicitària que "va ressuscitar" la seva mare en un "autèntic miracle" gràcies a la tecnologia deepfake, que va posar Lola Flores a defensar l'accent i "l'orgull de ser com som". "Quan en vam veure el resultat ens vam quedar bocabadades, encantades de la vida, i és que veig la meva mare tal com era. Els seus mateixos gestos, la manera de parlar amb aquesta força, la mirada tan potent que t'atrapa, en tot hi veig la meva mare. Dono les gràcies a tot l'equip que ha fet aquest treball enorme i meravellós", asseguren les filles de la Faraona en la presentació oficial aquest dimarts de l'anunci, que va ser llançat al gener per la companyia cervesera Cruzcampo.
Lolita i Rosario han estat implicades en el procés de creació des del moment en què la cervesera els va proposar la idea. "Ens va encantar. Ens van explicar com era la tècnica, com era el treball de les cares, com tractaven la veu... Ens va agradar i ens va impressionar tot tant que vam entrar al projecte de seguida", apunta la germana petita. Els van demanar consell per reproduir de la manera més fidel l'artista i fins i tot Lolita va prestar la seva veu a la mare: "Va ser la part més difícil de fer. Ficar-me dins la seva pell per dir les coses amb aquest context em va costar molt". Aconseguir la veu, la cara i els gestos de Lola Flores ha suposat tot un repte tècnic i han calgut hores i hores de material audiovisual, més de 5.000 imatges, i un minuciós procés de composició i postproducció. Les filles consideren que la seva mare "no només hauria acceptat fer l'anunci, sinó que a més n'estaria orgullosa".
"Tu saps per què a mi se'm va entendre a tot el món? Per l'accent", diu la Farona virtual, que manté durant l'anunci un diàleg amb joves artistes andalusos com la cantant cordovesa María José Llergo. "La meva mare sempre va tenir èxit entre la joventut. L'altre dia, veient fotos a casa, em vaig aturar en una en què treballava en un lloc gran i totes les cares que es veuen a la fotografia eren de gent jove. L'autenticitat que ella tenia era avançada al seu temps", apunta Lolita. Amb aquest anunci en què participen també el col·lectiu musical Califato ¾ i els artistes gràfics Habla tu andaluz, Cruzcampo ha fet possible que l'artista folklòrica, morta el 1995, torni a la televisió i a les xarxes, perquè a les poques hores de veure la llum es va fer viral.