Una gala glamurosa (amb un 'dress code' incomprès)
El blanc i el daurat van dominar una Met Gala que pretenia que els convidats s'inspiressin en l'edat daurada dels Estats Units, cosa que va passar de forma molt minoritària. Tot i això, l'esdeveniment de la moda més mediàtic de l'any va deixar alguns 'looks' per al record
BarcelonaLa Met Gala del 2022 ha tornat a estar dedicada a la moda dels Estats Units, cosa que ja va passar l'any passat. A diferència de llavors, però, s'ha centrat en la versió més històrica de la moda nord-americana, ja que el dress code que se sol·licitava als convidats era gilded glamour and white tie [glamur daurat i corbata blanca], en una clara referència a l'edat daurada, que està compresa entre els anys 1870 i 1890 i que es va caracteritzar per una gran expansió econòmica dels EUA, cosa que es va veure reflectida també en el vestir. A pesar de la multitud de referències que aquest punt de partida permetia fer, la majoria dels assistents han malinterpretat el dress code o simplement no l'han seguit. Tot i això, la confluència de les principals firmes de moda del món i dels millors estilistes del sector ha deixat looks per al record. Sobretot entre les dones, ja que aquest any els homes, menys algunes comptades excepcions, han jugat un paper especialment mediocre.
Entre les poques persones que han entès i seguit el dress code hi ha hagut Blake Lively, que l'ha intentat reinterpretar de la mà de Versace, que li ha creat un vestit transformable que portava una llaçada que quan va arribar a dalt del primer tram de les cèlebres escalinates del Met es va deslligar per convertir-se en un altre, aquest segon en uns tons blau que l'afavorien molt. La creació provenia de l'Estàtua de la Llibertat, que data de l'època daurada i que en un primer moment era de color coure fins que va adquirir el seu to blavós actual. Molt més estricta amb la referència va acudir a la vetllada Sarah Jessica Parker, una clàssica de l'esdeveniment. Aquest any va escollir el dissenyador Christopher John Rogers, que es va inspirar en Elizabeth Keckley, una dona que, tot i néixer esclava, va acabar fent vestits per a l'esposa de Lincoln. Tampoc va passar desapercebut el seu guarniment de cap, menys allunyat de l'època, això sí. Per acabar, de les més adaptades al dress code hi havia la cantant Billie Eilish, que va optar per un vestit setinat en to carn que recordava el que ja va portar l'any passat. La cotilla, el brocat i els plecs de la faldilla eren clarament gilded glamour.
Entre totes les dones que van vestir de blanc, n'hi va haver un parell que gràcies a les seves cotilles referenciaven l'època daurada i al mateix temps la reversionaven. Una d'aquestes va ser Emma Chamberlain, que de la mà de Louis Vuitton va orientar-se a l'època amb la seva part superior. Encara que no era la versió més formal del vestir de llavors, la referència era clara. El mateix va fer l'actriu Massie Williams amb la seva cotilla i els volums. Ella vestia un disseny del sempre provocador Thom Browne.
La resta de les núvies de la jornada van passar per alt el mandat d'Anna Wintour. No obstant això, no deixaven d'estar guapes. Una de les més potents va ser Kylie Jenner, convidada juntament amb totes les seves germanes, el clan Kardashian. Amb un vestit de la col·lecció pòstuma de Virgil Aloh per a Off-White, la petita de la mediàtica família va combinar un vestit old Hollywood amb una gorra del revés. EUA 100%; edat daurada 0%. La seva amiga Rosalía va pujar les escales del Met amb un vestit de Givenchy molt difícil de defensar que tenia de tot però que la catalana va superar afegint-li a sobre unes ulleres de sol d'inspiració esportiva. Meritori voler córrer el risc davant de tantes càmeres. I meritori el resultat. Molt en la mateixa línia i també exitosa va acudir a la festa benèfica del Costume Institute l'actriu Cynthia Erivo, que amb un Vuitton blanc presumia de tota mena de textures. A més, li afegia una sobredosi de joies i un turbant de tres pisos. Una de les més espectaculars de blanc va ser la mexicana Eiza González. Amb un Michael Kors cobert de plomes, el seu maquillatge negre als ulls i la seva cabellera negra eren la clau del look. També van anar de blanc Julianne Moore i Miranda Kerr, amb un vestit de núvia d'Oscar de la Renta amb el qual estava simplement fantàstica, alhora que completament descontextualitzada.
En la gamma dels daurats va destacar per sobre de la resta Cardi B, que va triar un Versace de la línia Atelier, cosa que la mateixa Donatella Versace va aplaudir. El disseny inclou més d'un quilòmetre de cadenes metàl·liques que li confereixen un enorme pes, va explicar la creadora italiana, també present a la gala. Khloé Kardashian també va enlluernar amb aquesta tonalitat i un vestit semitransparent ple de serrells signat per Moschino. No obstant això, una de les més espectaculars de daurat va ser l'actriu i model Amber Valletta, que amb un vestit prisat d'Azzaro vintage va potenciar la seva notable figura i va fer brillar encara més la seva mirada d'ulls clars. Per la presència destacable de vestits daurats cal contemplar la possibilitat que es prenguessin el concepte edat daurada al peu de la lletra.
En el fascicle dels vestits negres, destaca sobre la resta l'aposta de la model Kendall Jenner. Amb un disseny de Prada, la penúltima del clan Kardashian va fer una aposta mitjanament centrada en la gilded age gràcies als volants petits però abundants de la seva voluminosa faldilla. Confonent l'edat daurada amb els anys vint, van acudir a la festa amb looks potents i memorables Dakota Johnson i la cantant Janelle Monáe. La primera, de la mà de Gucci, es va posar una granota plena de llàgrimes de lluentons que li quedava com un guant. Una llàstima, la poca atenció al pentinat. La segona també va brillar forrada de lluentons amb un Gucci que li embolcallava fins i tot el cap.
Per acabar, la gran majoria dels homes van ser fidels a l'etiqueta white tie, que implica portar frac, llacet blanc i armilla blanca. Tot sobre camisa blanca. A pesar d'això tan senzill, n'hi va haver d'encertats com Hugh Jackman, que portava el vestit com si fos una segona pell, i d'altres que no cal anomenar que no havien passat per casa el sastre per readaptar-se'l a la seva nova silueta. D'entre els homes que van córrer riscos en destaquen sobre manera dos, que a més van decidir revisitar la moda femenina de l'edat daurada. Un va ser Lenny Kravitz, amb una cotilla negra i brocat. L'altre va ser l'actor Ben Platt, que va mesclar el dress code femení i masculí sense caure en la disfressa ni la paròdia. Encara sort que ells van practicar la moda, perquè hauria estat comprensible que l'any que ve Wintour no en convidés cap.