La Casa Museu Verdaguer exposa un nou diàleg entre l'obra de l'autor de 'Canigó' i la de Perejaume
Les peces que es mostren van des de la pintura al gravat, passant pel dibuix o les intervencions al paisatge
BarcelonaLes antigues golfes de la Casa Museu Verdaguer a Folgueroles ofereixen una exposició que posa cara a cara l'obra de dos creadors: Jacint Verdaguer i Perejaume. Es tracta de dos escriptors i artistes allunyats en el temps però molt propers en la seva manera d'entendre la geografia i els mots.
La trobada dels dos artistes permet donar a conèixer la faceta de Verdaguer com a dibuixant i conèixer com a través dels croquis el poeta copsa la geografia del Pirineu per després convertir-la en el poema 'Canigó', i convertir la veu de la muntanya en un dels grans símbols de la cultura catalana.
Donar veu a Verdaguer des de la contemporaneïtat
En el cas de Perejaume, l'artista s'apropa a Verdaguer i li dóna veu des de la contemporaneïtat a través de diversos llenguatges, ja siguin la pintura, el dibuix, el gravat, la intervenció en el paisatge i amb accions artístiques com 'De com posar Verdaguer a Folgueroles' o 'Ballar la veu'. L'obra de Perejaume ha dialogat amb la de Verdaguer en anteriors ocasions. L'artista i poeta de Sant Pol de mar les va recollir al llibre 'Els cims pensamenters de les reals i verdagueres elevacions' (Polígrafa, 2004).
L'activitat editorial al voltant de Verdaguer passa per un moment dolç. Verdaguer Edicions va publicar fa uns mesos l'assaig 'Maleïda. L'aventura de Jacint Verdaguer a l'Aneto', de Bernat Gasull, i encara més recentment ha donat a conèixer l'edició crítica de 'Flors del Calvari' (2016). Narcís Garolera i Marta Pessarrodona han publicat 'Jacint Verdaguer. Una biografia' (Quaderns Crema, 2016).