No te'n perdis ni una

No te'n perdis ni una

Algunes recomanacions culturals per la setmana que ve

Altres formes.

La setmana que comença, amb Alba Tarragó

Triaré un dia per anar al Museu Fundació Juan March, de Palma, per veure la mostra Neotameme, de l’artista mexicà Chavis Mármol (Apan, Hidalgo, 1982). L’exposició permet conèixer el projecte de Mármol, que gira entorn d’una performance en què un rider circula per la ciutat lliurant comandes amb una motxilla que simula un cap olmeca de grans dimensions. Apartir d’aquest experiment, destinat a sorprendre, l’artista ha elaborat una sèrie de gravats i dibuixos –que també es poden trobar al Museu–, que serveixen com a petit homenatge a la figura dels tamemes o portadors, que varen tenir un paper essencial en les civilitzacions mesoamericanes. Fins al 23 de març del 2024. 

'Mentes peligrosas'

Aniré amb ma mare a veure algunes de les nostres humoristes preferides: Carolina Iglesias (Estirando el Chicle) la meva, i la còmica Eva Hache, la d’ella. Ambdues actuen també amb Ana Morgade i Luís Piedrahita en el show d’humor ‘Mentes peligrosas’, que el festival Fesjajá duu al Trui Teatre de Palma. Dissabte, 25 de novembre, a les 19 h i a les 22 h.

Faré via per acabar el llibre de Sebastià Portell Les altures abans d’arribar al club de lectura entorn d’aquesta novel·la que organitza la Biblioteca de Cort amb motiu de la darrera sessió de la temporada. Divendres, 24 de novembre, a les 19 h. 

Compliré amb la meva visita setmanal a CineCiutat, aquesta vegada per veure la darrera pel·lícula deDavid Trueba, Saben aquell. Es tracta d’un biopic de l’humorista català Eugenio, protagonitzat per l’actor David Verdaguer i Carolina Yuste, en la pell de Conchita.  

Jo, travesti.

Pegaré un bot fins al teatre Principal de Palma per veure l’obra Jo, travesti, de Roberto G. Alonso, que es presenta com un gran homenatge a tots aquests artistes que –amb els seus actes– varen obrir moltes portes cap a la llibertat. La història ens recorda que el moviment queer i la cultura drag s’han pogut visualitzar i reafirmar perquè abans hi va haver una sèrie de persones que, amb la seva manera de viure i de veure l’espectacle, els varen obrir camí. Dijous, 23 de novembre, a les 20 h.

La setmana que comença, amb J. A. Mendiola

Gaudiré al teatre Principal de Palma de l’esdeveniment que és la producció d’Il trittico completa. Les tres obres que la formen són Il tabarro, Suor Angelica i Gianni Schicchi. La segona ja l’havien dirigida i escenificada la inqüestionable parella Rafel Duran-Rafel Lladó. El repte ara és donar una mica de coherència escenogràfica a tres històries tan diferents. També resulta destacable la presència, al capdavant de les dues primeres, de la soprano mallorquina Marga Cloquell, com a Giorgetta i Suor Angelica. Irene Mas cantarà la Nella de Gianni Schicchi, Joan Laínez serà Gherardo a aquesta mateixa obra, i Tinca a Il tabarro. Divendres 24 de novembre, a les 20 h, i diumenge 26, a les 18 h.

Veuré Altres formes, de Miquel Àngel Raió i Conchi Almeda, els cappares de la companyia L’aviador, un monòleg guanyador del Premi Mallorca de textos teatrals 2020 en la seva reposició al Principal d’Inca. És la història d’Alba, una adolescent que viu amb el seu pare maltractador i la seva mare, una víctima més del silenci i la por. Divendres 24 de novembre, a les 20 h.

L’alegria que passa

Acomiadaré la companyia Dagoll Dagom a l’auditori de Manacor en el darrer espectacle de creació de la seva trajectòria. Una adaptació de l’obra de Santiago Rusiñol, L’alegria que passa, ideada per Ana Rosa Cisquella i dirigida per Marc Rosich. Dissabte 25 de novembre, a les 19 h.

Escoltaré , també al Principal d’Inca, la lectura dramatitzada de La compostura, d’Héctor Seoane. Una obra escrita durant la residència de l’autor a l’Espai El Tub. La seva és una mirada distòpica del món que ens envolta, a través de les persones que viuen al marge de tot, que ho han perdut tot, fins i tot la identitat i els records. Diumenge 26 de novembre, a les 12 h.

Volaré fins a Barcelona per ser a l’estrena al Liceu de l’obra que, sens dubte, és la millor versió que s’ha fet mai de Turandot, l’òpera inacabada de Puccini, signada per Núria Espert el 1999 i revisada per la seva neta Bàrbara Lluch. Va ser la producció amb què el Liceu va inaugurar de bell nou les instal·lacions, després de l’incendi que el va destruir cinc anys abans. Michel Fabiano i Elena Pankratova seran els protagonistes del primer repartiment, amb Antoni Lliteres com a Pong. Dirigeix al fossat Alondra de la Parra. Diumenge 26 de novembre, a les 17 h.

stats