ARA Llegim
Cultura26/09/2014

Pierre Lemaitre: "Potser la novel·la policíaca serveixi de claveguera del món civilitzat"

L'escriptor francès ha guanyat el Goncourt amb 'Ens veurem allà dalt' (Bromera / Salamandra), novel·la a cavall entre l'aventura, la novel·la negra, la psicològica, la picaresca i el fulletó

Efe
i Efe

MadridA l'escriptor francès Pierre Lemaitre li va canviar la vida del tot quan al novembre de 2013 va guanyar el Goncourt amb la novel·la 'Ens veurem allà dalt, publicada per Bromera i Salamandra. Aquest premi, assegura, no és un guardó literari qualsevol: "És un tsunami", reconeix.

"Cap premi amb vocació nacional té un coeficient multiplicador tan elevat com el Goncourt", deia aquest divendres. 'Ens veurem allà dalt' ja ha triomfat en nombrosos països amb una història estremidora ambientada en els anys posteriors a la Primera Guerra Mundial. A França se n'han venut més de mig milió d'exemplars.

Cargando
No hay anuncios

Un fenomen que serà traduït a 28 llengües

'Ens veurem allà dalt' s'ha traduït a deu llengües i està en procés d'aparèixer en divuit més. Hi ha, a més, una adaptació cinematogràfica en marxa amb un guió en el qual participa el propi Lemaitre, autor nascut a París l'any 1951 i que va començar a escriure als 56 anys després d'haver-se dedicat a donar classes de literatura i anàlisi textual per a adults.

Cargando
No hay anuncios

Abans d'alçar-se amb el Goncourt, havia guanyat ja diversos premis amb les seves novel policíaques, una de les quals, 'Vestido de novia', serà publicada per Alfaguara el proper 22 d'octubre. Quan va concebre 'Vestido de novia', un "thriller" esgarrifós, Lemaitre volia escriure "una novel·la de la qual Alfred Hitchcock hagués pogut dir: 'He de convertir-la en pel·lícula'", assenyala el novel·lista.

"Potser la novel·la policíaca serveixi de claveguera del món civilitzat, d'exorcisme de la violència", comenta.

Cargando
No hay anuncios

A cavall entre l'aventura, la novel·la negra, la psicològica, la novel·la picaresca i el fulletó, 'Ens veurem allà dalt' va suposar un gir de 180 graus en la seva trajectòria literària i és la primera part d'una sèrie d'obres que dedicarà al segle XX.