Air Europa acorda un ERTO per a 4.000 empleats fins al 30 de setembre
La mesura afectarà tripulants de cabina i personal de terra, però no els pilots
PalmaAir Europa ha aconseguit un acord amb els sindicats per aplicar un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) per causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció a 4.000 treballadors, segons ha informat Europa Press. L'ERTO, que es posarà en marxa l'1 d'abril, afectarà tripulants de cabina i personal de terra, però no els pilots, amb la representació dels quals la companyia no ha obtingut un acord.
L'aerolínia té aplicat en aquests moments un ERTO per força major a conseqüència de la pandèmia, mesura que el govern espanyol ha eliminat a partir del 30 de març. Així, moltes de les companyies que s'havien acollit a aquest mecanisme han estat negociant la pròrroga a través de l'ERTO per causes econòmiques. A més, la companyia opera ara mateix amb gairebé un 50% menys de la seva flota, motiu pel qual també justifica l'ERTO, que tindrà uns nivells de desafectació d'entre un 70% i un 90%.
Cal recordar que Air Europa ha estat una de les companyies més afectades per la pandèmia i actualment es troba immersa en negociacions sobre el seu futur i una possible aliança amb Ibèria. International Airlines Group (IAG) i Globalia han arribat a un acord pel qual el Grup d'aerolínies concedirà a Globalia un préstec no garantit de 100 milions d'euros a set anys amb l'opció de convertir-lo en una participació de fins a un 20% en el capital d'Air Europa.
L'acord preveu un període d'exclusivitat d'un any mentre es duen a terme les converses i va acompanyat d'un dret d'igualar qualsevol oferta de tercers per a l'aerolínia en els pròxims tres anys. També s'especifica un dret de sortida al costat de Globalia en cas que aquesta decideixi vendre Air Europa en qualsevol moment en el futur.
Aquesta operació està condicionada al fet que Globalia rebi l'aprovació dels bancs sindicats que van facilitar el contracte de préstec parcialment garantit per l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) i de la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI).
En concret, el govern espanyol va injectar 615 milions d'euros a l'aerolínia de Globalia mitjançant un préstec avalat per l'ICO per import de 140 milions i un rescat de 475 milions autoritzat per la SEPI. Globalia no ha de retornar els doblers fins al 2024, però ha de resoldre la seva situació abans de l'1 de juliol, que és quan venç la moratòria a companyies amb patrimoni negatiu.